Proiectul privind realizarea reţelei de transport pe bicicletă la Cluj-Napoca va fi funcţional din toamnă

Proiectul „Bike Sharing” ce vizează realizarea la nivelul municipiului Cluj-Napoca a unui sistem de transport pe bicicletă va fi finalizat în toamna acestui an, au anunţat reprezentanţii municipalităţii clujene.
Primarul Emil Boc a anunţat că deja municipalitatea a demarat procedura de selectare a 100 de voluntari pentru testare. „Vor fi 20 de staţii care deja sînt în funcţiune şi care pot fi utilizate şi testate, dintr-un total de 42. De astăzi avem pe site regulamentul pentru Bike Sharing care va fi aprobat după aceea de Consiliul Local”, a declarat primarul Emil Boc.

La rîndul său, managerul de proiect Ovidiu Cîmpean a explicat că persoanele care optează să circule cu bicicletele puse la dispoziţie în reţeaua Bike Sharing pot folosi acest vehicul timp de o oră. „Se va putea circula 60 de minute gratuit, este o perioadă în care noi am considerat că se poate ajunge din orice parte a oraşului în alta. Pentru că vrem să fie un sistem de transport funcţional, va fi taxat dacă se depăşeşte această perioadă. Prima jumătate de oră va fi taxată cu 2 lei, apoi va creşte progresiv pentru a încuraja cît mai mulţi clujeni să folosească acest sistem de Bike Sharing. Va ajunge la un maxim de 80 lei pentru 12 ore”, a afirmat Ovidiu Cîmpean, managerul de proiect. El a adăugat că cele 540 de biciclete deja cumpărate în cadrul proiectului vor putea fi folosite începînd cu luna noiembrie.
Întreg proiectul are ca obiectiv, crearea unei reţele de 42 de puncte intermodale pe întreg teritoriul oraşului, care va oferi posibilitatea de închiriere de biciclete în regim self-service. Practic, după o înregistrare prealabilă şi o generare de card de membru, utilizatorul se autentifică la sistem şi i se eliberează automat o bicicletă pe care o poate folosi şi apoi depune în oricare alt rastel automatizat din sistem.

Ţinta este promovarea transportului ecologic în Cluj-Napoca şi reducerea traficului auto, prin promovarea bicicletei ca mijloc de transport urban.
Totodată, prin acest proiect se va asigura şi amenajarea unei reţele suplimentare de circa 40 km de piste de biciclete, din care, o mare parte pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, iar restul pentru a se asigura legătura cu comunele limitrofe, Floreşti şi Apahida.

Primarul Emil Boc a ţinut să facă apel la clujeni pentru a da dovadă de înţelegere odată cu noul proiect. „Vreau să fac un apel la toţi cei care vor fi implicaţi în ceea ce înseamnă programul de Bike Sharing. Mă refer la biciclişti, conducători auto, pietoni, cetăţeni. Avem nevoie de înţelegere şi de responsabilitate. E un proiect nou pentru Cluj care cu siguranţă va crea nemulţumiri pentru toată lumea la început. Nemulţumiri pentru biciclişti pentru că se putea mai bine, probabil, dar aceasta este configuraţia oraşului şi nu putem avea piste impecabile aşa cum ne-am dori noi. Multe sînt separate de trafic, altele în trafic, altele pe trotuar, aşa cum ne-a permis configuraţia oraşului. De asemenea, pietonii vor fi nemulţumiţi că vor fi rugaţi să nu circule pe pistele bicicliştilor. La rîndul lor, şoferii vor fi nemulţumiţi pentru că fie s-a îngustat o bandă de circulaţie, fie vor trebui să fie mai atenţi în trafic, pentru că aveam un participant la trafic la fel de important în Cluj-Napoca, biciclistul. Cred că la fel cum au reuşit şi în alte oraşe europene să convieţuiască pietoni, biciclişti şi şoferi, la fel vom reuşi şi noi în Cluj-Napoca, chiar dacă, repet, la început va fi mai dificil”, a spus Emil Boc.
C.P.

Articole din aceeasi categorie