Primăria Floreşti implementează “sistemul de semaforizare inteligentă’’ pe strada “Avram Iancu’’- DN 1 E 60

Primăria Floreşti renunţă la sistemul de benzi reversibile pe strada Avram Iancu- DN 1 E 60, urmînd să implementeze ca soluţie de fluidizare a traficului ‘’sistemul de semaforizare inteligentă’’.

În acest sens, primăria a organizat o licitaţie pentru implementarea sistemului de dirijare a circulaţiei auto şi pietonale prin intermediul unor semafoare rutiere în 3 intersecţii şi în 3 treceri pietonale amplasate pe DN1 şi servicii de întreţinere)revizii şi intervenţii la instalaţiile de semaforizare din 6 intersecţii/treceri pietonale, comuna Floreşti, jud. Cluj, Valoarea estimată a acestui proiect este de 1.764.932 lei. Pînă acum şi-au manifestat interesul vizavi de implementarea sistemului de semaforizare inteligentă pe Avram Iancu DN1, în Floreşti firma UTI Grup şi Swarco Trafic Romania. Oferta primei firme a fost de 1.329.890,55 lei, iar a doua firmă a avut o ofertă de 978.895,92 lei.

“Mă bucur că, iată, am reuşit să finalizăm această licitaţie. Urmează desemnarea cîştigătorului de către Comisia de Licitaţie, semnarea contractului, iar apoi, în 2015, demararea lucrărilor. Este vorba de un sistem inteligent de semaforizare, similar cu cel instalat şi funcţional în Zona Arcul de Triumf – Bucureşti. Sistemul cunatifică numărul de maşini sosite în intersecţie şi schimbă accesul în funcţie de trafic. Sînt convins că o dată cu implementarea acestui sistem se va rezolva situaţia traficului de pe Avram Iancu DN1. Numai că pentru acest lucru avem nevoie de două giraţii noi, unul în zona BMW/Volvo şi unul la ieşirea vestică din comună, întrucît noul sistem va interzice virajul la stînga de pe DN1. Iar acest aspect, al giraţiilor, este amînat la nesfîrşit de administratorul drumului. De ce, nu ştiu…Floreştenii trebuie să înţeleagă că administratorul drumului respectiv, DN1, este CNADNR prin DRDP. Noi, Primăria Floreşti, nu putem face nimic fără acceptul lor. Mai mult, noi nu putem amenaja absolut nimic pe DN1, sensuri giratorii, marcaje, etc. acesta fiind apanajul CNADNR/DRDP. Oricum, sînt convins că după punerea în aplicare a acestui sistem, alături de realizarea Drumului de Ocolire SUD, investiţie care îmi doresc ca anul viitor pe vremea aceasta să fie finalizată, problema traficului din Floreşti să fie rezolvată definitiv”, a spus primarul comunei Floreşti, Horia Şulea.

C.P.

Articole din aceeasi categorie