Opera Naţională Română Cluj-Napoca

Sub semnele magicei cifre 100!

continuarea în pagina 6

Sâmbătă seara am văzut oameni fericiţi. Oameni care au trăit o seară magică, cum numai colectivul Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca- manager general Florin Estefan-, putea realiza. O seară care a dovedit că instituţia, respectându-se pe sine, îşi respectă publicul. Şi să fiu sincer, ne dorim în continuare asemenea seri. Mai mult, un program cum a fost şi este La Operă, ar trebui reluat, convingerea fiind că Piaţa Avram Iancu va avea parte de acelaşi public numeros şi generos.

La Operă a propus solişti din generaţii diferite-Irina Săndulescu Bălan, Lucia Bulucz, Nadia Cerchez, Veronica Fizeşan, Carmen Gurban, Oana Trâmbiţaş. Diana Ţugui, Liza Kadelnik, Andrada Roşu, Eusebiu Huţan, Hector Lopez, Sorin Lupu, Cristian Mogoşan, Geani Brad, Florin Estefan, Cristian Hodrea, Petru Burcă, Simonfi Sandor, Mihai Diaconescu/pian; dirijor Gheorghe Victor Dumănescu; Orchestra şi Corul Operei Naţionale clujene-, nume cunoscute, des aplaudate pe scenele lirice sau de concert din ţară şi de peste hotare.

Demostene ŞOFRON

Foto Nicu CHERCIU

Programul unei seri de vară a cuprins piese celebre din op-uri celebre. Spectatorii au fost purtaţi şi vrăjiţi de acordurile uverturii la “Vecerniile sicliene”, de cele ale Momentului muzical pentru pian şi orchestră de Nicolae Kirkulescu, de valsul “Ainsi que la brise legere” din “Faust” de Gounod, de “Corul vrăjitoarelor” din apropiata premieră la “Macbeth”, de “Habanera” din “Carmen”, de corul “Don, Din, suona vespero” din “Paiaţe” de Leoncavallo, de ariile “O, din fatale” (“Don Carlo” de Verdi), “Ah, je ris de me voir” (“Faust”), “O mio babbino caro” (“Gianni Schicchi”), “L’ altra notte in fondo al mare” (“Mefistofele” de Boito), “Vision fugitive” (“Herodiade”-le lui Massenet), “Nessun dorma” (“arhicunoscuta şi cântata arie din “Turandot” de Puccini), plusul de bună dispoziţie numindu-se “Quanto amore” (duetul Adina-Dulcamara din “Elixirul dragostei”), respectiv terţetul actului I din “Liliacul”. Nu au fost singurele momente muzicale ale serii, toate însă au fost aplaudate la scenă deschisă. Bagheta Maestrului Gheorghe Victor Dumănescu s-a dovedit a fi din nou, magică. Va fi şi pe mai departe…

A fost seara de sunet şi lumini, care nu se va uita, sunt sigur de acest lucru, Afirmaţia se susţine şi prin aportul considerabil al Asociaţiei Culturale “Pro Transilvania” (de ani buni alături de Opera Naţională Română Cluj-Napoca), producătorul dr. Matei Miko dovedindu-se maestrul culorilor. Cuvintele sunt prea puţine pentru a descrie paleta de culori care au îmbrăcat faţada Operei Naţionale Române Cluj-Napoca. Tehnica de iluminat este deosebită, ea evidenţiază fiecare element arhitectonic în parte şi nu în ultimul rând, evidenţiază istoria unei instituţii de marcă, intrată în anul 100.

Urmează, la finele lunii în curs, premiera la opera “Macbeth” de Verdi. O nouă seară memorabilă, fără îndoială.

Articole din aceeasi categorie