Opera Naţională Română Cluj – Napoca

Tosca”, în topul celor mai interpretate spectacole

duminică 31 martie, 18. 30

Atenta revizuire a libretului de către Illica, în asociere cu Giacosa i-a oferit lui Puccini fundamentul pentru cea mai reprezentativă operă a stilului său de maturitate. Tosca pune în lumină capacitatea sa de a contura, prin intermediul limbajului muzical, personaje complexe, caractere puternice antrenate într-un parcurs dramatic cu final tragic pentru fiecare dintre acestea. Nici cântăreața Floria Tosca, complet dedicată sentimentelor sale pentru pictorul Mario Cavaradossi, însă extrem de geloasă, nici iubitul ei – animat de sentimente revoluționare, capabil de sacrificiul suprem pentru protejarea confratelui său Angelotti și nici josnicul baron Scarpia – șeful poliției pontificale, dominat de atracția față de Tosca, ale cărei favoruri încearcă să le obțină cu orice preț, nu supraviețuiesc tumultului evenimentelor de esență politică și romantică, care se petrec pe parcurul celor trei acte în locații specifice Romei anilor 1800.

Premiera mondială de la Teatro Costanzi din 14 ianuarie 1900 a adus în fața publicului un titlu a cărui popularitate avea să se păstreze de-a lungul timpului. Conform informațiilor din cadrul programului Operabase, în perioada 2007-2012 Tosca s-a situat pe poziția a cincea în topul celor mai interpretate spectacole de operă.

Tosca a avut premiera pe scena Operei Naţionale clujene în stagiunea 1921/1922.

Tosca de Giacomo Puccini; dirijor Adrian Morar, regia/lumini/scenografia Dan Lupea, maestru de cor Emil Maxim, dirijor cor Corneliu Felecan, regie scenă Alina Nistor, Corul Junior VIP – prof Anca Mona Mariaş; în distribuţie: Carmen Gurban (‘Tosca’), Marius Vlad Budoiu (‘Mario Cavaradossi’), Valentin Vasiliu (Scarpia’), Simonfi Sandor )(‘Cexare Angelotti’; debut), Florin Pop (‘Spoletta’), Sebastian Bălaj (‘Sciarrone’), Florin Smpelean (‘Temnicerul’), Karina Mitrana (‘Păstorul’)

Articole din aceeasi categorie