Oferte concrete pentru metroul şi trenul metropolitan din Cluj

Municipalitatea clujeană anunţă că au fost depuse cinci oferte pentru realizarea studiilor de pre-fezabilitate și fezabilitate pentru metroul și trenul metropolitan, dintr-un număr de 21 de firme şi asocieri interesate.

Unele din firme sunt din Franţa, Italia şi Japonia.  Este vorba de : Asocierea SWS Engineering Spa (Italia) –  SYSTRA (Franța) – METRANS Engineering SRL (România); Asocierea Explan SRL (România)  – DR. SAUER and PARTENERS (UK); Asocierea METROUL SA (România) – PADECO CO., LTD ( Japonia); Asocierea EUROCERAD INTERNATIONAL SRL (România) – 3TI PROGETTI ITALIA- INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A.(Italia); EGIS RAIL SA (Franța).

Termenul estimat pentru evaluarea ofertelor depuse este de 3 luni, firma câștigătoare urmând să fie anunțată la începutul lunii noiembrie 2019. Termenul prevăzut pentru realizarea studiilor este de 27 de luni din momentul anunțării firmei câștigătoare.

„Este un proiect foarte important pentru viitorul Clujului deoarece și componenta economică merg mână în mână. Pe de o parte, dacă nu ai mobilitate asigurată blochezi dezvoltarea economică, după cum dezvoltarea economică are nevoie de mobilitate alternativă la transportul tradițional. Trenul metropolitan e un instrument foarte răspândit în Uniunea Europeană și în marile orașe europene, încât nu trebuie decât să replicăm un model de bună practică, după cum orașe care trec de dimensiunea de 400.000 de locuitori, au deja metrou pentru a putea îmbunătăți calitatea vieții și a asigura alternativă de transport la mașină și pentru a promova tot ce înseamnă mobilitate nepoluantă. Metroul reprezintă una dintre soluții, alături de celelalte pe care le avem în  municipiul nostru. Decizia noastră e fermă și categorică de a ne axa pe tot ce înseamnă transport verde, pe tot ce înseamnă mobilitatea alternativă la mașină, pe tot ce înseamnă calitatea vieții pe încurajarea tehnologiilor nepoluante”, a precizat primarul Emil Boc.

În aprilie, Emil Boc a semnat, împreună cu primarii comunelor Gilău, Florești, Baciu, Apahida, Jucu și Bonțida Acordul de asociere privind realizarea în parteneriat a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului și evaluarea strategică adecvată pentru trenul metropolitan și metrou.

Proiectul va fi realizat în două etape.

În prima etapă va fi realizat Trenul Metropolitan pe infrastructura actuală. În această fază va fi implementat un sistem de transport rapid care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășelu și stația de la Bonțida, pe o lungime de aproximativ 43 de km.

Punctele de oprire actuale vor rămâne aceleași și se propune adăugarea unor noi stații de oprire în zonele: Baciu, Tetarom pe str. Tăietura Turcului și la podul Ira pe str. Aurel Vlaicu.

Pentru fiecare punct de oprire se vor analiza facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare, toalete, puncte de procurare a biletelor (automate/case), etc. De asemenea se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni și se va realiza conectivitatea cu transportul public local la fiecare punct de oprire.

Conform primarului, în cea de a doua etapă va fi realizat metroul pe axa vest-centru-est care urmărește să deservească principalele puncte de interes pornind din Gilău până la podul Ira, pe o lungime de aproximativ 16 km.

Anca M. Colibăşanu

Articole din aceeasi categorie