Municipalitatea continuă acţiunea de ridicare a maşinilor abandonate pe domeniul public

Precizând că ridicarea autovehiculelor abandonate pe domeniul public al municipiului continuă, primarul Emil Boc face un scurt bilanţ al acestei acţiuni. „De la începutul acestui an până în prezent, Poliţia Locală a Municipiului Cluj-Napoca a înregistrat 462 de autovehicule cu aspect neîngrijit pe domeniul public şi au fost realizate somaţii pentru 385 autovehicule”, arată Boc pe pagina sa de socializare.

Potrivit edilului, în perioada 1 ianuarie – 16 martie, în urma somaţiilor transmise, 87 autovehicule au fost retrase de pe domeniul public de către proprietari, 61 dintre acestea având inspecţia tehnică periodică valabilă, constatată în urma prezentării de către proprietari a documentelor, dar deoarece nu fuseseră folosite mult timp, aveau aspect de maşină abandonată. În schimb, 18 autovehicule au fost ridicate, conform Legii 421/2002 modificată prin Legea 309/2006, în timp ce 224 autovehicule urmează procedura de ridicare. „În următoarea perioadă, 83 autovehicule urmează să fie ridicate, fiind întocmite pentru ele dispoziţiile de ridicare. Primăria Cluj-Napoca prin Poliţia Locală continuă acţiunile de identificare, verificare şi ridicare a autovehiculelor care au aspect de maşini abandonate. Sesizările dumneavoastră în acest sens pot fi transmise prin aplicaţia “My Cluj” – disponibilă pe Google Play, în App Store şi pe website-ul primăriei – Municipiul Cluj-Napoca -http://mycluj.e-primariaclujnapoca.ro, sau prin registratura primăriei, primăriile de cartier, respectiv prin dispeceratul Politiei Locale (0264 – 955), disponibil 24 de ore din 24”, arată primarul, explicând care e procedura în aceste cazuri este următoarea: „În urma sesizarilor dvs. sau a autosesizării agenţilor, Poliţia Locală transmite somaţii deţinătorilor autovehiculelor cu aspect de maşini abandonate care pot fi identificaţi. În cazul în care deţinătorii acestor maşini nu pot fi identificaţi, sau nu dau curs notificărilor transmise de Primărie, în vederea verificării documentelor legate de autovehicul, se aplică prevederile Legii nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale”, precizează Boc. Acesta subliniază că aceste maşini nu pot fi ridicate imediat ce au fost identificate (în afara unor excepţii precum cazul în care reprezintă un risc pentru cetăţeni), fiind necesar un interval de timp pentru a derula întreaga procedură legală şi a putea îndepărta maşina abandonată din spaţiul public. „Spre exemplu, în cazul autovehiculelor abandonate care nu au număr de înmatriculare, e necesar să treacă un interval de 10 zile de la întocmirea documentelor (somaţie ş.a.) până când acestea pot fi ridicate conform Legii”, spune primarul Emil Boc.

A.S.

Articole din aceeasi categorie