La Dej, primul Serviciu Public de Evidenţă a Persoanelor din România cu certificate ISO

Marţi, 18 octombrie, în sala de şedinţe a Primăriei Municipiului Dej, reprezentanta organismului de certificare SC „SIMTEX-OC-Romania” SRL, Bucureşti, PR manager Claudia Stancu a înmînat primarului Costan Morar şi, implicit, comisarului şef de poliţie Ioan Pîrv, şeful SPCEP Dej, certificatele ISO 9001 şi ISO 27001, documente care constituie dovada Implementării Sistemului de Management Integrat de Calitate – Securitatea Informaţiei la Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Dej. Ca urmare a acestei acţiuni, SPCEP Dej a devenit primul Serviciu Public de Evidenţă a Persoanelor din România, certificat în domeniul calităţii şi securităţii informaţiei, de către organismul de certificare SIMTEX. La eveniment au fost prezenţi directori şi reprezentanţi ai instituţiilor descentralizate dejene, personalul serviciului de Evidenţa Populaţiei şi Adrian Arba, managerul firmei SC Zoom Consulting, care a oferit consultanţa de specialitate pe durata implementării proiectului.

Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Dej a luat fiinţă în baza Ordonanţei Guvernului nr.84/2001, aprobată prin Legea nr. 372/2002 cu modificările şi completările ulterioare şi a Hotărîrii Consiliului Local al municipiului Dej nr. 55/31.03.2005, începînd cu data de 1 aprilie 2005. În cazul Primăriei Dej, evidenţa persoanelor reprezentînd un domeniu relativ nou introdus în structurile administrative, s-a dovedit insuficient dezvoltat în comparaţie cu nevoile grupului ţintă al acestui serviciu, respectiv cetăţenii din municipiu şi din cele 11 comune arondate. Acest lucru a impus cu necesitate modernizarea întregii structuri, fapt ce s-a realizat prin implementarea proiectul „Serviciu Modern de Evidenţă a Persoanelor al municipiului Dej” – Fondul de modernizare pentru dezvoltarea administraţiei la nivel local – PHARE 2005 Ro – 2005/017 – 553.01.03.01 – CJ 643, în valoare de 68.000 euro, la care s-a adăugat contribuţia locală (în afara proiectului), de circa 30.000 euro.

Astfel, la data de 15 decembrie 2008, Evidenţa Populaţiei Dej a putut să-şi înceapă activitatea într-un sediu nou, modern, avînd toate dotările necesare pentru a oferi servicii de calitate, la standarde europene, celor 69.487 de persoane, cetăţeni ai municipiului şi comunelor Bobîlna, Căşeiu, Cîţcău, Chiuieşti, Cuzdrioara, Jichişul de Jos, Mica, Panticeu, Recea-Cristur, Unguraş şi Vad.

În mod firesc, condiţiile nou create au condus spre următorul proiect: certificarea calităţii serviciilor, prin implementarea unui Sistem Integrat de Management al Calităţii şi Securităţii Informaţiilor. Potrivit declaraţiei şefului serviciului, comisar şef de poliţie ing. Ioan Pîrv: „Pentru a beneficia de această recunoaştere şi pentru ca cetăţeanului să i se confirme calitatea serviciului oferit şi totodată să i se dea asigurarea că documentele şi informaţiile procesate sînt în deplină securitate, administraţia locală şi întreg personalul serviciului, au depus eforturi substanţiale. Activitatea, aflată sub coordonarea directă a primarului, a început în februarie 2011 şi a fost încheiată în octombrie, odată cu finalizarea auditului de certificare. Echipa de audit a transmis documentaţia necesară către organismul de certificare, iar în urma analizării documentelor, RENAR a decis acordarea certificatului ISO pentru calitate şi securitatea informaţiei, Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Dej”. Un serviciu bazat pe profesionalism, experienţă şi o echipă bine instruită.

Magdalena Vaida

Articole din aceeasi categorie