Festivalul Enescu la Cluj-Napoca

Tinere talente în recitalul “Enescu şi muzica lumii”

sâmbătă, 7 septembrie, 17. 00 * Studioul de concerte al Academiei de Muzică

Vom fi la recitalul tinerilor pianişti români, toţi cu performanţe artistice naţionale şi internaţionale, majoritatea dintre ei cu invitaţii pe importante scene de concert.

Avem tineri talentaţi, am mai avut prijul să scriu despre ei, tineri care trebuie bine sfătuiţi şi îndrumaţi în talentul şi seriozitatea lor, de profesori şi părinţi deopotrivă.

Sâmbătă avem ocazia să ne întâlnim sau reîntâlnim cu arta interpretativa a tinerilor pianişti Ana Luminiţa Cipriana Pop (Liceul de coregrafie şi artă dramatică “Octavian Stroia” Cluj-Napoca, profesor Cipriana Gavrişiu), Ana-Maya Brumar (profesor Sanda Vulcu; Şcoala de Arte Play din Sibiu), Miruna Măciucă (Bucureşti; profesor Stela Avesalon), Maya-Flavia Bodea (Colegiul de Muzică “Sigismund Toduţă” Cluj-Napoca, profesor Monica Noveanu), Sara Costandache (Iaşi; profesor Carmen Şoltuz), Theodore Mihai Mezei (Colegiul de Muzică “Sigismund Toduţă” Cluj-Napoca), Alexandru Ciotloş (Iaşi), Ana Antonia Tudose (Ploieşti), Izabela Voropciuc (Colegiul de Muzică “Sigismund Toduţă” Cluj-Napoca; profesori Horvath Zoltan şi Boldizsar Csiki), Cristiana Dragoş Roman Colegiul de Muzică “Sigismund Toduţă” Cluj-Napoca; profesor Cipriana Gavrişiu), Eva Garet (Bucureşti; Colegiul Naţional de Muzică “George Enescu”; profesor Mihaela Zamfirescu).

Momente marcate de sublim cu pianistul Charles Richard-Hamelin

Festivalul Enescu la Cluj-Napoca propune nume unul şi unul. Prima seara am avut parte de un regal cu Lera Auerbach şi Trio Boulanger, a doua ne-a adus bucuria întâlnirii pianistului canadian Charles Richard-Hamelin, într-o seară de miercuri ce nu se va uita uşor.

Programul ales – Debussy, Rahmaninov, Enescu, Prokofiev, Chopin ca bis – nu a fost deloc unul uşor, referindu-mă la un parcurs muzical prin epoci şi stiluri. Parcurs străbătut magistral însă, semn al cunoaşterii fiecărui stil componistic în parte, de unde şi atenţia acordată construcţiei desenului melodic. Am remarcat în cele şase lucrări prezentate (Images Oubliees/Debussy; Morceaux de fantaisie op 3 de Rahmaninov; Suita pentru pian de Enescu; Sonata a 4 – a pentru pian de Prokofiev; Nocturnă în do diez minor şi Baladă în sol minor nr 1 op 23 de Chopin – siguranţa şi acurateţea atacurilor, fineţea expresiei, fluiditatea şi expresivitatea liniilor melodice, frazările clare, sonorităţi creatoare ale unor momente marcate de sublim.

A fost seara de miercuri perfectă, seri de care am dori să ne bucurăm şi în recitalurile următoare. Îi am în vedere acum pe violonistul chinez Ziiyu He şi pianistul austriac Christopher Hinterhuber (duminică, 8 septembrie), violonistul David Grimal şi pianistul Grigor Asmaryan (luni, 9 septembrie), pianista Elisabeth Leonskaja (marţi, 10 septembrie) şi pianistul nipon neevăzător Nobuyuki Tsujii (sâmbătă, 14 septembrie), asupra lor urmând să revin în ediţiiele următoare ale cotidianului nostru.

Demostene ŞOFRON

Articole din aceeasi categorie