Expoziţia „Chipuri şi stări”

DSC09324
Ciclul de picturi expuse de dna inginer Luminiţa Rusu (galeria librăriei Diverta-foişor) impresionează prin libertatea cu care interpretează expresia chipului feminin, ca joc plastic expresiv, de culoare şi formă. Mult efort şi intensitate sentimentală exprimă cele peste treizeci de lucrări expuse, sugerînd filiaţii expresioniste, dramatice, ale trăirilor „eternului feminin”. De la o stare la alta, de la un sentiment la altul sau dintr-un joc cromatic trecător, poate printre lacrimi şi întrebări existenţiale, ne cheamă o nelinişte, o solitudine… în care ne-am putea reDSC09327găsi, tentaţi fiind de un real paroxistic ca durere, dramă sau dezastru, dincolo de imaginarul haotic găsibil în artă, dar prezent aici, lîngă noi, în violenţa neputinţelor omeneşti de „a fi” în armonie cu Universul. Ochi obsesivi, chipuri îngemănate cu priviri tragice, măşti purtînd culorile puţin estetice ale traumelor, ale introspecţiilor la care sîntem provocati – acesta este adevărul pe care dna Luminiţa Rusu ni-l propune în pictura sa. Gamele de culori sau tehnicile de modelare picturală surprind prin DSC09337concordanţa expresivă şi varietatea liberă de lecţiile de artă, dar sinceră în nonconformismul personalităţii sale. Oare nu cumva dna Rusu a atins chiar veşnica problemă a „condiţiei feminine” de acum şi de totdeauna? Strigătul lui Munch (pictor expresionist german, 1863-1944) ajunge pînă în zilele noastre, iar grima-masca ne-o evocă pe Eva-Marilyn Monroe (amintind de ambiguitatea temelor pictorului vienez Gustav Klimt (1862-1918), care reverberează în timp şi prin timp în gesturile picturale semnate de Luminita Rusu.

La Galeria Diverta, vernisajul expoziţiei de pictură a doamnei Rusu a fost un eveniment complex, însoţit de prezentarea unor interesante apariţii editoriale semnate de violoncelistul Octavian Morea (Belgia), de interpretări muzicale originale la violoncel (tangouri) şi de discursul ales al d-nei psiholog Diana Avram.

Margareta CATRINU

Articole din aceeasi categorie