Deputatul Itu semnalează: Centura oraşului Gherla s-a surpat din nou

Centura de ocolire a municipiului Gherla, inaugurată în 2009 cu surle şi trîmbiţe, s-a surpat din nou din pricina pămîntului alunecos şi a calităţii proaste a lucrărilor de consolidare. Acest lucru însă nu este ceva neobişnuit pentru tronsonul de drum menit să scoată traficul greu din oraşul Gherla deoarece astfel de surpări au mai fost înregistrate şi în 2009, la numai cîteva zile după ce premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Radu Berceanu au tăiat panglica de inaugurare a drumului.

Ultimele alunecări de teren au atras atenţia deputatului social democrat Cornel Itu. Acesta pune toate aceste distrugeri pe seama lipsei unor investigaţii geotehnice aprofundate care trebuiau făcute înaintea începerii construirii drumului. În acest context, parlamentarul clujean îi cere ministrului Transporturilor, Anca Boagiu să-i spună ce va face ministerul pe care-l conduce pentru a preveni astfel de surpări.

“Nu-mi face nici o plăcere să mă adresez din nou Ministerului Transporturilor cu privire la centura ocolitoare a oraşului Gherla din judeţul Cluj. Totuşi, sînt forţat de împrejurări să supun din nou atenţiei dumneavoastră un fenomen generalizat la nivelul reabilitărilor de drumuri şi şosele, fenomen discutat şi analizat pînă la banalizare şi desuet. Centura ocolitoare Gherla (fostul drum roman) a fost dată în funcţiune în luna august 2009. La numai trei zile de la tăierea cu mare pompă, în prezenţa domnului prim-ministru Emil Boc, a panglicii inaugurale, pe o porţiune de 50 de metri, fundaţia drumului a cedat. Circulaţia s-a închis şi în perioada septembrie-decembrie 2009 au fost executate lucrări de asigurare a stabilităţii porţiunii de drum, realizîndu-se drenuri şi consolidare a rambleului pe flancul aval al drumului, cu o lucrare de sprijinire. La întrebarea pe care am adresat-o atunci, ministerului, privitoare la cauzele instabilităţii terenului, ministerul a răspuns: “(…) fenomenul de instabilitate menţionat s-a produs datorită condiţiilor geologice şi hidrogeologige nefavorabile care erau, practic, imposibil de prevăzut în momentul executării acestui sector de drum, în condiţiile lipsei unor lucrări de investigaţie geotehnică aprofundate. Sîntem acum în anul 2011 şi asistăm din nou la prăbuşirea şoselei. Vă întreb, stimată doamnă ministru, dat fiind că proiectului iniţial i-au lipsit investigaţiile geotehnice aprofundate, ce urmează în continuare: O nouă întrerupere a circulaţiei, o nouă reabilitare?’’, arată Itu în interpelarea adresată Ancăi Boagiu.

C.P.

Articole din aceeasi categorie