Cluj-Napoca şi-a ales identitatea vizuală pentru candidatura la Capitală Culturală Europeană 2021

Identitatea vizuală care va însoţi proiectul “Cluj Capitală Culturală Europeană”, respectiv candidatura la acest titlu a municipiului Cluj-Napoca a fost realizată de un tînăr designer clujean.
Logo-ul care a cîştigat concursul de proiecte a fost ales dintre 79 de propuneri şi reprezintă un pătrat format din nouă seturi de cîte trei linii, fiecare set avînd altă culoare, de la alb la verde, bleumarin şi brun-roşcat. În ceea ce priveşte forma, autoarea logo-ului a explicat că ideea i-a venit în primul rînd de la descompunerea în elemente a sintagmei “East of West”, de unde a luat linia repetitivă. De asemenea, ideea folosirii celor nouă seturi de linii a pornit de la observaţia unei imagini de sus a municipiului Cluj-Napoca, ce are nouă secţiuni.

În ceea ce priveşte paleta coloristică, aceasta repetă culorile principale care se pot regăsi în centrul oraşului, respectiv alb şi crem, verdele naturii, bleu-ul cerului, albastru, bleumarin, brunul roşcat al acoperişurilor şi roşu închis.
“Mi-a făcut mare plăcere să lucrez la acest proiect, trăind aici ştiu şi lucrurile nevăzute şi cele văzute din acest oraş. Ca şi formă mare a logo-ului am observat că centrul oraşului este împărţit în nouă mari segmente, de unde a rezultat şi forma. La partea de culoare cred că pot fi folosite culorile oraşului, cerul, clădirile. Am petrecut destul de mult timp pentru documentare, am consultat şi alte lucrări din Europa care au ajuns să fie publicate şi folosite şi care au în spate o explicaţie foarte bună”, a explicat luni cîştigătoarea concursului, Camelia Imbuzan, într-o conferinţă de presă.

La acest concurs, care s-a desfăşurat între 6 iunie şi 14 august, a existat şi un vot al publicului. Peste 600 de oameni au votat proiectele pe care le-au considerat potrivite, dar în opţiunea lor proiectul cîştigător a ocupat locul cinci. Publicul a votat un alt proiect, semnat de Dragoş Toma, care reprezintă un semn grafic ce seamănă cu o inimă aşezată orizontal. Creatorul a ales o exprimare grafică în care a folosit extrem de mult linia curbă, logo-ul afişînd o puternică legătură cu scrierea arabă.
Camelia Imbuzan a primit ca premiu pentru această lucrare desemnată cîştigătoare suma de 35.000 de lei.

Oraşul Cluj-Napoca urmează să candideze pentru titlul de Capitală Culturală Europeană în 2021. Concursul oficial de desemnare a oraşului din România care va deţine acest titlu în 2021 va avea loc în 2015-2016, alte opt oraşe din România anunţîndu-şi intenţia de a candida. Asociaţia “Cluj-Napoca 2021 – Capitală Culturală Europeană” este responsabilă pentru pregătirea şi susţinerea candidaturii oraşului în această competiţie şi a fost şi organizatoarea concursului.
Juriul concursului a fost format din Ioan Sbîrciu (preşedinte), Vasile Dîncu, Timotei Nădăşan, Istvan Szakats, Cătălin Ştefănescu, Camil Tulcan, Bencze Laszlo, Willy Cristea şi publicul care a votat online.

Articole din aceeasi categorie