Artişti în vremea pandemiei

David CRESCENZI: “Este perioada care îmi dă răgaz să reflectez asupra multor aspecte din viața noastră!”

D.Ş: Maestre Crescenzi, pe cine aveţi în Italia, la cine vă gândiţi?

David Crescenzi: În Italia, eu am toată familia, surorile mele, nepoţii. Părinții mei sunt în vârstă, deocamdată sunt bine. Tata are 87 de ani, iar mama 76 de ani. Respectă restricţiile, nu se abat deloc de la litera legii. Din păcate, chiar ieri mi-au spus că a murit o doamnă, vecină de-a lor. Sunt supăraţi de situaţia prin care trece Italia, prin care trece întreg mapamondul. Sper să îi pot vedea, măcar în august.

D.Ş: De unde sunteţi?

David Crescenzi: Din Porto Recanati, oraş în provincia Macerata, aproape de Ancona, la Marea Adriatică. Oraşul are faima lui artistică.

D.Ş: Legată de un nume celebru…

David Crescenzi: Aveţi dreptate. Porto Recanati este oraşul în care s-a născut celebrul tenor Beniamino Gigli, considerat a fi unul dintre cei mai mari tenori ai lumii.

D.Ş: Cum arată o zi din viaţa dvs ţinând cont de situaţia prin care trecem?

David Crescenzi: În aceste momente, cât stau în casă, studiez partituri pe care urmează să le dirijez.

D.Ş: Reuşiţi să ţineţi legătura cu colegii dvs, cu prietenii?

David Crescenzi: Mă aud mereu cu colegii mei care mă sună, mereu, din Italia, Germania, Egipt, dorind să știe cum sunt, pregătind totodată, planuri noi de viitor.

D.Ş: Planuri de viitor, la ce anume vă referiţI?

David Crescenzi: Lucrez la un proiect ce vizează o operă rară, barocă, cu un subiect românesc, parte din istoria româniei, se intitulează „Traian în Dacia”. Este o operă de Giuseppe Nicolini, “Traiano in Dacia”, pregătită pentru deschiderea anului 2021, pe scena ONR din Timişoara. Regizor este Silviu Purcărete, scenografia este semnată de Dragoş Buhagiar, eu la pupitrul dirijoral.

D.Ş: Ce trebuie să ştim despre Giuseppe Nicolini?

David Crescenzi: S-a născut la Piacenza. Este autorul a peste 45 de opere, “Traiano in Dacia” a avut premiera în februarie 1807, la Teatro Argentina din Roma. Libretul este scris de Michelangelo Prunetti.

D.Ş: Cît de grea este izolarea? Cum o suportaţi?

David Crescenzi: Am trecut cu bine, chiar surpinzându-mă, ținând cont că ultimii ani din viață i-am petrecut foarte mult între avioane. Este perioada care îmi dă răgaz să reflectez asupra multor aspecte din viața noastră!

D.Ş: Credeţi că Opera Naţională Română din Cluj-Napoca va reuşi să-şi ţină spectacolul aniversar?

David Crescenzi: Din păcate, cred că nu se poate, chiar dacă perioada de criză se termină în luna mai, nu rămâne timp suficient ca să putem pregăti spectacolul. În mod normal, am fi început deja pregătirile. Probabil o să deschidem stagiune cu premiera operei „Aida”. Nu ştiu ce va fi. Sper şi sperăm să reintrăm în normalitatea vieţii în cel mai scurt timp.

D.Ş: Ce proiecte rămân Maestrului Crescenzi pentru vara şi toamna anului în curs?

David Crescenzi: În iulie o să înregistrez la Sala Radio un CD, cu soprana Anita Hartig și Orchestra Națională Radio. În august, „Aida” la Amfiteatrul Grec din Taormina În septembrie revin la Cluj, apoi la Timișoara pentru deschiderea stagiunii, cu reluarea spectactacolului „Otello”. În noiembrie dirijez premiera spectacolului „Fiica Regimentului”de Donizetti, la Dusseldorf. În decembrie închid „Anul Beethovenian”, la Sala Radio cu Orchestra Radio și celebrul pianist român Horia Mihail. Pe rol sunt însă multe alte proiecte.

Demostene ŞOFRON

Nu cred că Maestrul David Crescenzi, director artistic al Operei naţionale Române din Cluj-Napoca, are nevoie de prezentări anume. Îl recomandă întreaga activitate dirijorală, atât în fosa orchestrei ONR clujene, cât şi la pupitrul dirijoral al Filarmonicii Transilvania. Îl recomandă apoi numeroasele spectacole de operă şi concerte simfonice dirijate în ţară şi peste hotare. Nu în ultimul rând, îl recomandă, cronicile de specialitate.

Articole din aceeasi categorie