Ars photographica

p { margin-bottom: 0.1in; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 10); line-height: 120%; text-align: left; }p.western { font-family: „Liberation Serif”,serif; font-size: 12pt; }p.cjk { font-family: „Droid Sans Fallback”; font-size: 12pt; }p.ctl { font-family: „FreeSans”; font-size: 12pt; }

Gara din Cluj de – a lungul timpului

Centrul de Cultură Urbană Turnul Croitorilor

Trei încercaţi organizatori – Ucu Bodiceanu, Lăcrămioasa Chiş, Rohony Ivan – propun o nouă şi interesantă expoziţie, Gara din Cluj de – a lungul timpului.

Este clădirea a cărei istorie trebuie cunoscută. În iulie 1867 s-a anunţat oficial concursul pentru construirea clădirii şi a liniei de cale ferată pe ruta Cluj – Oradea. Doi ani mai târziu, ianuarie 1869, este pusă piatra de temelie a noului edificiu, construcţie finalizată în 1870, când este inaugurat şi primul tronson.

Arhitect a fost Karl von Gega, în timp ce de construcţia propriu – zisă s-a ocupat firma britanică Warring.

Istoric vorbind, pe rol este şi ipoteza construirii Gării de către masoni, dovadă că pe frontispiciul central al clădirii se află însemnele masonice, echerul şi compasul. Rămân în zona istoriei, pentru încă un amănunt. Gara a fost distrusă aproape în totalitate în bombardamentulk din 1 iunie, 1944. În fine, prima locomotivă electrică a intrat în Cluj – Napoca în 1984.

Iată de ce expoziţia de artă fotografică Gara din Cluj de – a lungul timpului merită toată atenţia, sunt pagini de istorie care trebuie cunoscute.

Demostene ŞOFRON

Articole din aceeasi categorie