ANOTIMPURILE lui Florin MAIER

Pictorul Florin Maier aduce în ambianţa Galeriei „F” a ziarului FĂCLIA o lumină de vară, solară.De dimensiuni potrivite spaţiului graţios şi restrâns al galeriei, sensibilitatea „impresionistă” a artistului ne poartă pe cărările luminoase ale unei stări de reverie poetică, amintind de peisajele lui Grigorescu, dar şi de o întreagă cultură a spaţiului românesc, evocator în sens literar al unor meditaţii muzicale, romantice: „Un greer ce cântă, o iarbă, o răsură/ Stufoasa pădure, pierdute cărări… tot are un farmec… tot este mister” (Gr. Alexandrescu.) Cam aşa inspiră natura sensibilităţile delicate ale sfârşitului de secol XIX, cu reverberaţii senine, integrate, totuşi, în adâncimi cosmice. Şi ce valori culturale, ce construcţie complexă au reuşit să nască mulţimea de pictori, poeţi, nutriţi de versurile lui Vasile Alecsandri, de povestirile lui Calistrat Hogaş sau Sadoveanu…

Cu o copilărie aproape de natura minunată a zonei Bonţida, artistul Florin Maier a învăţat să „vadă” motivele picturale ucenicind pe lângă pictorul basarabean Vladimir Frimu, iar după terminarea unor studii de telecomunicaţii urmează să deprindă cu pictorul Liviu Florean alte taine ale văzului creator de expresivităţi şi emoţii „colorate”. Împreună cu Asociaţia Artiştilor Plastici expune pe parcursul a peste 40 de ani în multe galerii ale Clujului, cel mai recent la „Diverta”, în aprilie acest an. S-a bucurat de aprecierile oamenilor de cultură pentru armonia descriptivă, eleganţa, seninătatea prezentă în luminoase „urcări” spre ceruri transparente şi diafane… Între cer şi pământ, pentru că acolo ne căutăm toţi „peisajul interior”, transformând cât putem pământul în cer, sperând la mai mult, la un „celest” al inimii noastre, interiorizat şi extins cât toată lumea. Drumurile, copacii, florile, toate devin simboluri ale unei naturi de lumină şi de bucurie. Textura suprafeţelor colorate, asemenea unei ţesături delicate, vibrată în punct mărunt, evocă nostalgii ale unui „fin du siecle” de graţii protocolare şi eleganţă, cu buchete de flori, fructe, evocări romantice ale „vieţii la ţară”.

Interesantă este şi preferinţa d-lui Florin Maier pentru o pictură miniaturală, foarte decorativă, în care regăsim temele preferate: Poteca, Drumul, Floarea, Fructele colorate, Casa…Prezenţa constantă, consecventă, a aceloraşi tehnici, motive sau limbaj plastic ne constrâng să asociem demersului plastic propriu o la fel de tenace asumare a artelor marţiale extrem-orientale, cărora domnul „sensei” Florin Maier le este la fel de fidel sau competitiv de ani buni. Idealurile de frumos, cultivate în familia pictorului s-au împlinit şi prin educaţia propriului fiu, absolvent al Liceului de arte plastice din Cluj, dar şi al Universităţii de Artă şi Design, secţia design. Interesant este că atât gama cromatică albastru-gri, cât şi motive simbolice citadine care definesc pictura fiului complementează armonios peisagistica senină şi delicată a tatălui. O notă de rafinament, prezentă în „parfumul” expoziţiei se datorează ştiinţei încadrării adecvate a picturilor, ramele susţinând unicitatea fiecărei lucrări.

Vizitatorii galeriei ziarului Făclia (str.Clinicilor nr.33) sunt invitaţi să se bucure de pictura semnată de dl Florin Maier şi să observe că cele patru anotimpuri sunt mai mult trei, adică vara şi primăvara, iarna fiind, aşa, un crivăţ-crivăcior blând şi repede trecător. Picturile expuse sunt în aşteptarea admiratorilor. Felicitari artistului şi Galeriei „F” pentru generoasa susţinere a artelor şi artiştilor.

Margareta CATRINU

Articole din aceeasi categorie