Angajaţii Primăriei Cluj-Napoca au scăpat de amprentarea digitală

    Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a sancţionat contravenţional Primăria Cluj-Napoca pentru încălcarea prevederilor Legii 677/2001 cu privire la protecţia persoanelor şi a datelor cu caracter personal. Măsura ANSPDCP a fost luată după ce reprezentanţii municipalităţii clujene au dispus instalarea la intrarea în instituţie  a unui aparat de pontaj pe baza citirii amprentei digitale a angajaţilor.

Aparatul a fost montat la 1 iunie 2011, primarul Sorin Apostu precizînd că măsura a fost luată pentru o mai bună evidenţiere a prezenţei funcţionarilor în instituţie. Acest lucru a stîrnit nemulţumiri în rîndul funcţionarilor primăriei, iar reprezentanţii sindicatului „Civitas” cît şi cei ai organizaţiei municipale a PSD au reacţionat la acest demers, sesizînd Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).

În răspunsul dat de ANSPDCP la adresa din 22 iunie a lui Mircea Jorj, liderul PSD Cluj-Napoca, se arată că „în urma investigaţiilor făcute de instituţia noastră, operatorul-Municipiul Cluj-Napoca reprezentat prin primar a fost sancţionat pentru săvîrşirea contravenţiilor prevăzute de art. 31 şi 32 din Legea 677/2001”. În documentul trimis lui Mircea Jorj se mai precizează că „prin decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal s-a dispus încetarea prelucrării datelor biometrice ale angajaţilor de către Primăria Cluj-Napoca şi ştergerea datelor respective, prelucrate anterior datei comunicării deciziei”.

ANSPDCP nu a precizat ce amendă a aplicat Primăriei Cluj-Napoca, însă din adresa trimisă lui Jorj reiese că sancţiunea a fost dată pentru omisiunea de a notifica şi notificarea cu rea-credinţă, prevăzută de art. 31 din actul normativ menţionat, şi pentru prelucrarea nelegală a datelor cu caracter personal, prevăzută de art. 32.

Conform art. 31, omisiunea de a efectua notificarea în condiţiile art. 22 sau ale art. 29 alin. (3) în situaţiile în care această notificare este obligatorie, precum şi notificarea incompletă sau care conţine informaţii false constituie contravenţii, dacă nu sînt săvîrşite în astfel de condiţii încît să constituie infracţiuni, şi se sancţionează cu amendă de la 5.000.000 lei la 100.000.000 lei.

Articolul 32 prevede că prelucrarea datelor cu caracter personal de către un operator sau de o persoană împuternicită de acesta, cu încălcarea prevederilor art. 4-10 sau cu nesocotirea drepturilor prevăzute la art. 12-15 sau la art. 17, constituie contravenţie, dacă nu este săvîrşită în astfel de condiţii încît să constituie infracţiune, şi se sancţionează cu amendă de la 10.000.000 lei la 250.000.000 lei.
C.P.

Articole din aceeasi categorie