Aleşii locali ai USL cer o strategie reală pentru învăţămîntul clujean

Consilierii locali ai USL, Steluţa Cătăniciu (PNL) şi Ioan Vuşcan (PSD), critică vehement Strategia de dezvoltare a municipiului Cluj-Napoca în domeniul învăţămîntului preuniversitar – întocmită de primărie şi respinsă de aleşii locali ai USL la ultima şedinţă a legislativului municipal -, afirmînd că aceasta nu este decît un document formal, fără consistenţă aplicativă. „Această strategie reprezintă doar o formalitate – pentru că nu conţine nimic concret, ci doar generalităţi -, e o chesiune de imagine pentru primarul Apostu şi Partidul Democrat”, a afirmat Steluţa Cătăniciu ieri, în cadrul unei conferinţe de presă susţinută împreună cu Ioan Vuşcan. La rîndul său, Vuşcan a precizat că directorii unităţilor de învăţămînt nici nu aveau habar de aşa-zisa strategie a lui Apostu. „De fapt, în urma întîlnirilor pe care le-am avut, am ajuns la concluzia că documentul care ne-a fost prezentat în şedinţa de consiliu nu este o strategie a primăriei, ci un raport de activitate al Inspectoratului ?colar Judeţean Cluj, raport pe care dl Apostu l-a folosit cu siguranţă pentru că actuala conducere a IŞJ îi este subordonată politic. Reprezentanţii liceelor cu care am discutat ne-au spus că au aflat de existenţa acestei strategii abia după şedinta de CL de săptămîna trecută” a punctat consilierul PSD, Ioan Vuşcan, precizînd că municipalitatea nu s-a consultat cu nimeni – nici cu reprezentanţii şcolilor, nici cu sindicatele din învăţămînt, nici cu consilierii locali.
Totodată, Steluţa Cătăniciu s-a declarat revoltată de faptul că, deşi primarul ar fi afirmat că s-a lucrat timp de şase luni la întocmirea aşa-zisei strategii, consilierii locali ai USL nu au fost invitaţi la nici o dezbatere pe această temă, pentru ca atunci cînd au cerut amînarea proiectului să fie acuzaţi de politizarea acestui subiect. „Nu putem ca noi, consilierii locali ai USL să fim acuzaţi de politizarea acestui proiect în condiţiile în care nici măcar nu am fost invitaţi la întîlnirile acestui grup de lucru. Îi amintim d-lui primar că dezbaterea publică are rolul de a îmbunătăţi orice proiect şi de a-l face cît mai aproape de nevoile reale ale cetăţeanului, nu de a-l politiza. Am decis că vom vota strategia doar dacă va fi stipulat în ea că în bugetul pe 2012 va exista un capitol special cu resurse pentru pentru manualele auxiliare de care au nevoie bibliotecile şi pentru premierea elevilor, deoarece de doi ani CL nu a mai alocat bani pentru premierea elevilor” a subliniat Cătăniciu.
Totodată, în urma consultărilor cu conducerile unităţilor de învăţămînt, consilierii USL au întocmit o listă cu probleme semnalate de directorii din şase licee clujene importante. Printre punctele importante figurează introducerea unei ore suplimentare pentru pregătirea elevilor la disciplinele de la Bacalaureat, finanţarea activităţilor de tip şcoală după şcoală, înfiinţarea de şcoli profesionale finanţate din bugetul local. „În actualul sistem nici un elev nu se opreşte pe ruta scurtă pentru a finaliza studiile printr-o meserie, toţi merg mai departe pentru tehnicieni, apoi ajung la examenul de Bacalaureat şi nu promovează. Nu sînt nici meseriaşi (zidari, electricieni, sudori, strungari, lăcătuşi) şi cu atît mai puţin tehnicieni”, a arătat Vuşcan .
Adriana STUPAR

Articole din aceeasi categorie