Vânzările de autovehicule noi au crescut cu aproape 30%

În primele patru luni din 2018, volumul total al vânzărilor de autovehicule noi a ajuns la 51.853 de unităţi în România, în creştere cu 27,8% în comparaţie cu rezultatele consemnate în aceeaşi perioadă din anul anterior.

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) apreciază că aacesta este cel mai mare volum al vânzărilor de automobile înregistrat într-o perioadă similară în ultimii 10 ani, în 2009, primul an al crizei, fiind înregistrate 49.971 de unităţi vândute.
Vânzările de autovehicule sunt susţinute, în principal, tot de persoanele juridice, care acoperă 64% din totalul achiziţiilor de autoturisme realizate în primele patru luni ale anului, dar, pe de altă parte, numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice (15.395 unităţi) este cu 126% mai mare decât cel aferent în 2017, când se înregistraseră 6.808 de exemplare vândute.

Datele APIA arată că, din cele 51.853 de unităţi vândute, 43.131 sunt autoturisme (în creştere cu 34,7% faţă de 2017) şi 8.722 autovehicule comerciale (avans de 2%).

Dacia ocupă primul loc în topul vînzărilor
Clasamentul pe mărci (autoturisme şi autovehicule comerciale) este condus de Dacia, cu 14.038 unităţi, urmată de către Volkswagen (5.033) şi Ford (4.408). Pe segmentul autoturismelor, topul are pe primul loc Dacia, cu 13.052 unităţi (30,3% cotă de piaţă, pe un volum în creştere cu 56,5% faţă de primele patru luni din 2017), urmată de Volkswagen (4.572 unităţi şi 10,6% cotă de piaţă), Skoda (4.009 unităţi şi 9,3% din total piaţă), Renault (3.190 unităţi şi 7,4% din total piaţă) şi Ford (3.023 unităţi şi 7% cotă de piaţă).
În funcţie de model, cu cele 5.483 unităţi vândute, Dacia Logan ocupă prima popziţie, urmat de Dacia Duster – cu 3.087 unităţi, Dacia Sandero (2.863), Skoda Octavia (1.546) şi Renault Clio (1.445).
Pe tipul de combustibil, ponderea autoturismelor cu motoare pe benzină continuă să crească, ajungând să deţină un procent de 57% din total, mai mare faţă de ponderea pe care o avea în aceeaşi perioadă din anul anterior, de 46,2%. Autoturismele electrice şi hibride au ajuns la o pondere de 2,3% din total piaţă, superior celui de anul trecut, când se situa la doar 1,7%.
În funcţie de culoarea preferată, alb şi gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând o pondere de 28%, respectiv 23,4% din totalul preferinţelor. Urmează albastru cu o cotă 17,1% şi negru cu 10,1%.
Cea mai mare parte dintre autoturisme (29%) provine din România, ierarhia fiind completată de maşinile produse în Germania (21,4%), Cehia (11,5%), Spania (7,1%) şi Turcia (6,8%). De remarcat că vânzările de autoturisme din producţia autohtonă au crescut, în acest an, cu 64,9%, comparativ cu anul 2017, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creştere de 25,3%.

Articole din aceeasi categorie