Trei agenţii de turism clujene, sancţionate drastic de Consiliul Concurenţei

Consiliul Concurenţei a anunţat că a sancţionat, pentru coordonarea comportamentului pe piaţa comercializării produselor turistice prin agenţii de turism, cu amenzi în valoare de circa 11,5 milioane de lei (aproximativ 2,45 milioane euro), Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi 13 agenţii de turism, printre acestea figurând şi firmele clujene Paralela 45 Turism, Eximtur şi Aerotravel.

Paralela 45 Turism a fost amendată cu 1,723 milioane lei, Eximtur cu 685.116 lei, iar Aerotravel cu 400.754 lei. Cea mai mare sancţiune a fost aplicată firmei Touring Europabus România, în valoare de 5,397 milioane lei, alte amenzi fiind date firmelor Prestige Tours International (2,139 milioane lei), Happy Tour (519.597 lei), Prompt Service Travel Company (186.084 lei), Nova Travel (124.616 lei), Fibula Air Travel (88.310 lei), Tez Tour (55.930 lei) şi Rezeda World Travel (28.780 lei). Cu sancţiuni reduse s-au ales agenţiile Air Fla (9.618 lei) şi Corali Holidays (6.644 lei). De asemenea, Consiliul Concurenţei a sancţionat ANAT cu 53.304,02 lei (11.439,12 euro) deoarece, în perioada septembrie 2012 – aprilie 2016, a interzis membrilor săi care operau ca revânzători pentru produse turistice şi/sau pachete de servicii turistice, să acorde clienţilor reduceri sub forma cedărilor unei părţi din comisioanele ce le reveneau de la companiile (tur-operatorii) care ofereau acele produse/pachete turistice.

Consiliul Concurenţei precizează că agenţia Christian 76 Tour a aplicat la programul de clemenţă, oferind dovezi privind existenţa faptelor anticoncurenţiale, şi a primit imunitate la amendă.

Companiile Aerotravel, Eximtur, Fibula Air Travel, Nova Travel, Paralela 45 Turism, Prompt Service Travel Company, Rezeda World Travel, Tez Tour, Touring Europabus România au recunoscut participarea la practică anticoncurenţială şi au beneficiat de reducerea cu 20% din nivelul de bază al amenzii. Şi ANAT şi-a recunoscut fapta şi a beneficiat de reducerea amenzii cu 20%.

Conform Consiliului Concurenţei, în perioada iunie 2013 – septembrie 2016, 13 agenţii de turism şi-au coordonat politicile comerciale, inclusiv printr-un schimb de informaţii sensibile din punct de vedere concurenţial, cu scopul de a nu permite scăderea preţurilor produselor sau a pachetelor turistice comercializate. „Investigaţia va continua analiza privind posibilul comportament anticoncurenţial al Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene Române Tarom S.A., respectiv facilitarea săvârşirii faptei anticoncurenţiale”, afirmă ­Consiliul.

V.D.

Articole din aceeasi categorie