Tranzacţiile on-line, tot mai populare printre români

Aproape un sfert (23%) dintre consumatorii români cumpără produse on-line, în medie de 6 ori pe lună, în timp ce două treimi (66%) dintre aceştia susţin că îşi plătesc facturile lunare on-line.

Comparativ cu anul 2016, popularitatea tranzacţiilor on-line a crescut în acest an cu 8%, în timp ce 55% dintre cei care nu folosesc încă aplicaţii pentru plăţi susţin că le-ar utiliza dacă ar avea costuri mai scăzute.
Un studiu realizat de Mastercard arată că noua reglementare din Uniunea Europeană care impune autentificarea prin doi factori, în cazul tuturor tranzacţiilor efectuate, este agreată, în general, de consumatori. Astfel, 42% dintre cei chestionaţi au declarat că ar folosi cardul mai des pentru tranzacţii dacă ar exista un pas adiţional pentru autentificare şi, prin urmare, o securitate sporită, în timp ce 48% ar continua să cumpere on-line la fel de des ca şi până acum.
De asemenea, doar 7% dintre utilizatorii de internet folosesc o aplicaţie sau un serviciu dedicat stocării parolelor proprii, iar 25% le notează într-o agendă.
Mastercard a întrebat consumatorii care sunt metodele preferate de autentificare, iar 44% dintre respondenţi au spus că preferă biometria, cele mai populare alegeri fiind amprenta (35%), scanarea irisului (13%), autentificarea facială (12%), alături de recunoaşterea vocală, aleasă de 10% dintre aceştia. Alte metode de autentificare populare sunt parola unică primită prin SMS în timpul tranzacţiei (61%) şi SecureCode, codul unic primit prin SMS sau prin aplicaţia de mobile banking (45%). Considerată cea mai uzuală metodă de autentificare, codul PIN se situează pe a patra poziţie în topul preferinţelor, cu un procentaj de 41% dintre respondenţi care apelează la această metodă.
Per ansamblu, 23% dintre consumatori susţin că fac cumpărături online, în medie de 6 ori pe lună, iar 66% dintre aceştia îşi plătesc facturile lunare tot prin Internet.

Articole din aceeasi categorie