Sub un sfert dintre companiile româneşti cu profit au donat bani ONG-urilor

Aproape un sfert dintre companiile din România (23%) care au avut profit au redirecţionat, în 2015, 20% din impozitul pe profit pentru a susţine sectorul neguvernamental arată datele prezentate de EY România şi Hospice Casa Speranţei şi prteluate de Agerpres.

Conform datelor prezentate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), valoarea sumelor redirecţionate s-a ridicat la 157 de milioane de euro, în creştere cu 26% faţă de anul 2014. Totuşi, suma reprezintă un procent de numai 42% din maximul prevăzut de lege, respectiv 375 de milioane de euro (697,85 milioane de lei). Datele ANAF relevă că 150.451 de societăţi comerciale au realizat profit în Romania, anul trecut. Reprezentanţii EZi au precizat că, în 2015, 34.811 de companii care au plătit impozit pe profit au apelat la „facilitatea fiscală 20%”.
Pe de altă parte, potrivit unui studiu întocmit de Asociaţia pentru Relaţii Comunitare (ARC), valoarea medie a sponsorizării acordate anual de o firmă din România se situează la 16.000 de lei, fiind determinată de cifra de afaceri şi profitul redus. Cele mai sprijinite domenii de activitate sunt serviciile sociale, sănătatea şi educaţia, în timp ce la polul opus se situează educaţia civică, protecţia mediului şi a animalelor. Raportul ARC a fost realizat pe un eşantion de 526 de companii.
Potrivit legislaţiei în vigoare, firmele din România care au profit pot să scadă din impozitul de profit sumele acordate ca sponsorizări în limita a 0,5% din cifra de afaceri, dar nu mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat. Limita de 0,5% din cifra de afaceri a intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2016, după ce până anul trecut procentul era de 0,3%.

Articole din aceeasi categorie