Sub 5% dintre IMM-urile româneşti vor să-şi dezvolte afacerea

Un procent de 36,7% dintre IMM-urile din România urmăresc o extindere moderată a activităţii în următorii doi ani, în timp ce 54,11% dintre întreprinderile mici şi mijlocii (IMM) vizează menţinerea afacerii la dimensiunile actuale, iar extinderea rapidă a afacerii este dorită de numai 4,82% dintre acestea.

Potrivit datelor furnizate în ultima ediţie a “Cartei Albe a IMM-urilor – ediţia 2014”, analiză realizată de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), 2,15% dintre IMM-uri iau în calcul reducerea dimensiunii afacerii, 1,83% intenţionează să închidă afacerea, în timp ce vînzarea afacerii este luată în calcul de 0,39% dintre IMM-uri. “Companiile cu o vîrstă de 5-10 ani se evidenţiază prin frecvenţe crescute în rîndul întreprinderilor care vizează închiderea afacerii (3,04%) şi vînzarea afacerii (0,57%) şi mai reduse în cazul entităţilor care au menţionat extinderea rapidă a afacerii (3,61%). Întreprinderile cu o vechime de 10-15 ani consemnează procente mai ridicate ale entităţilor care indică menţinerea afacerii la dimensiunile actuale (61,38%) şi frecvenţe mai reduse ale firmelor care au punctat reducerea dimensiunii afacerii (0,81%). Agenţii economici aflaţi de peste 15 ani pe piaţă înregistrează ponderi mai înalte ale organizaţiilor care au indicat reducerea dimensiunii afacerii (3,42%) şi mai joase ale celor care au subliniat închiderea afacerii (1,05%) şi vînzarea afacerii (0,26%)”, se arată în documentul citat.
În funcţie de apartenenţa teritorială, regiunea Nord Est are ponderi mai mari ale firmelor care indică drept obiectiv închiderea afacerii (3,85%) şi reducerea dimensiunii acesteia (tot 3,85%). “Pe de altă parte, IMM-urile din regiunea Nord-Vest (din care face parte şi judeţul Cluj – n.r.) presupun procente mai mari ale organizaţiilor care indică extinderea moderată a afacerii (43,18%) şi mai reduse în rîndul celor care evidenţiază menţinerea afacerii la dimensiunile actuale (48,30%)”, se mai spune în Carta Albă.
Analiza IMM-urilor în funcţie de forma acestora de organizare juridică relevă faptul că societăţile pe acţiuni consemnează ponderi mai mari ale firmelor care indică drept obiectiv extinderea rapidă a afacerii (12,50%), reducerea dimensiunii acesteia (3,13%) şi închiderea afacerii (6,25%). “SRL-urile se evidenţiază prin frecvenţe crescute în rîndul organizaţiilor care vizează extinderea moderată a afacerii (37,29%) şi vînzarea afacerii (0,44%). Întreprinderile cu altă formă de organizare juridică înregistrează procente mai ridicate ale entităţilor care indică menţinerea afacerii la dimensiunile actuale (61,38%) şi frecvenţe mai mici ale firmelor care au punctat extinderea rapidă a afacerii (4,14%), reducerea dimensiunii (0,69%) şi închiderea afacerii (1,38%), în timp ce niciun întreprinzător intervievat nu a optat pentru vânzarea afacerii”, se mai precizează în analiza realizată de CNIPMMR.

Articole din aceeasi categorie