Sub 10% dintre companiile româneşti fac vânzări online

Anul trecut, 16% din întreprinderile amplasate în Uniunea Europeană (UE) care aveau cel puţin zece angajaţi au primit comenzi printr-un site web sau prin aplicaţie, însă România se situează la coada clasamentului utilizării comenzilor online.

Datele publicate joi de Oficiul european de Statistică (Eurostat) arată că, în 2016, vânzările printr-un site web au fost folosite de aproximativ un sfert din companii în Irlanda (26%), Suedia (25%), Danemarca (24%), urmate de Olanda (22%) şi Belgia (22%). La polul opus (una din zece companii sau chiar mai puţine au efectuat anul trecut vânzări printr-un site web) se situează în România (7%), Bulgaria şi Polonia (ambele cu 9%), Italia şi Letonia (ambele cu 10%).
Dintre companiile UE care au efectuat anul trecut vânzări printr-un site web, aproape toate (97%) au vândut în propria lor ţară, mai puţin de jumătate (44%) au vândut către clienţi din alte state membre UE şi peste un sfert (28%) clienţilor din afara spaţiului comunitar. Procentul întreprinderilor UE care fac site-uri web a crescut de la 12% în 2010 la aproximativ 16% în 2014, şi de atunci este relativ stabil.
Comisia Europeană a iniţiat crearea unei pieţe unice digitale libere şi sigure în cadrul căreia oamenii să poată face cumpărături online în străinătate, iar întreprinderile să poată vinde online în întreaga UE. Propusă de Comisia Europeană în 2015, strategia privind piaţa unică digitală a pus bazele unei societăţi digitale europene durabile şi unite. O serie de realizări importante au urmat în perioada 2016 – 2017: eliminarea tarifelor de roaming, modernizarea protecţiei datelor, portabilitatea transfrontalieră a conţinutului online şi acordul privind furnizarea de internet gratuit în locurile publice.

Articole din aceeasi categorie