Soluții la întârzierile din trafic

Prefectura Cluj a propus firmelor din Parcul Industrial Tetarom III din comuna Jucu soluții la întârzierile din trafic care le afectează activitatea. Printre măsurile sugerate se numără amenajarea unui sens giratoriu în zonă și asigurarea transportului cu trenul pentru angajați.

Prefectul Ioan Aurel Cherecheș susţine că transportul navetiștilor pe calea ferată la companiile de la Jucu s-ar realiza într-un timp mult mai scurt decât cel înregistrat în prezent. ”Operatorii economici din Parcul Industrial Tetarom III din comuna Jucu, în special Bosch și DeLonghi, se confruntă cu probleme legate de traficul rutier, fiind zile în care microbuzele cu angajați sau camioanele cu marfă și aprovizionare înregistrează întârzieri de două ore din cauza traficului din zonă și nu pot intra sau ieși din parc. Le-am propus soluții care să îmbunătățească mult situația, cu bani disponibili la nivelul județului. Astfel, soluția identificată a fost realizarea unui sens giratoriu în zona Răscruci, la intrarea în parcul industrial, de către Drumurile Naționale. Această variantă este dublată de asigurarea transportului cu trenul pentru angajați.

Am reușit creșterea vitezei în zona Jucu de la 30 km/oră la 100 km/oră, se realizează un sistem sincronizat de semnalizare feroviar și rutier, astfel că trenul va ajunge de la Cluj-Napoca la Jucu în 20 minute în loc de două ore. Îmi doresc să fie realizat acest proiect cât mai repede”, a spus Cherecheș.

Potrivit acestuia, companiile din Parcul Industrial Tetarom III urmează să își stabilească graficele orare legate de fluxurile de angajați care vin sau pleacă de la muncă și folosesc trenul, dar și numărul acestora.

În februarie 2018, preşedintele Asociaţiei Întreprinzătorilor Italieni din judeţul Cluj, Camillo Torta, declarase la o întâlnire la Prefectura Cluj că problema accesului spre și dinspre Parcul Industrial Tetarom III din comuna Jucu era cunoscută din 2016 de autorități.

”Angajaţii din Parcul Industrial Tetarom III stau două ore la bariera de la calea ferată ca să intre la lucru şi alte două ore când pleacă. Problema este că renunţă la lucru, găsesc de lucru în Cluj. DeLonghi are acum 2.000 de angajaţi, Bosch are 3.000. DeLonghi are nevoie de încă 1.000 -1.500 şi Bosch de 2.000”, spunea, atunci, Torta.

Acesta a precizat că transportul angajaţilor Bosch şi DeLonghi se face cu microbuze şi autocare, asigurate de companii.

În luna mai a anului 2017, reprezentanţii Bosch şi DeLonghi au apelat la ajutorul fostului prefect de Cluj, Gheorghe Ioan Vuşcan, pentru rezolvarea problemei accesului angajaţilor, ameninţând cu relocarea activităţii.

De la proiectarea parcului, în anul 2007, era prevăzută construirea unui drum rapid care să lege municipiul Cluj-Napoca de comuna Jucu, precum şi o pasarelă pentru maşini care să traverseze peste calea ferată. Până acum însă nu s-a făcut nimic.

Parcul Industrial Tetarom 3 din comuna Jucu a fost inaugurat în februarie 2008 aici funcţionând, inițial, fabrica Nokia. Parcul are o suprafaţă de 150 de hectare valoarea estimată a investiţiilor depăşind 176 milioane euro.

O altă zonă sensibilă din punct de vedere a traficului din județ, unde au fost înregistrate un număr ridicat de accidente rutiere, și anume cea din zona Metro de lângă Cluj-Napoca, beneficiază de o soluție care a dus la reducerea evenimentelor rutiere.

”Încă de anul trecut am avut multe ședințe de analiză privind punctele fierbinți din județul Cluj legate de traficul rutier, unul fiind intrarea spre Metro din DN 1 dinspre Cluj-Napoca. Numărul accidentelor din acea zonă era inacceptabil de mare, fiind vorba de vieți omenești, sectorul respectiv de drum fiind și cel mai aglomerat din întreaga țară, astfel că orice accident afecta ore întregi traficul. Soluția propusă de mine a fost blocarea accesului la stânga spre Metro dinspre Cluj-Napoca astfel că șoferii vor merge înainte 200 de metri până la primul sens giratoriu, după care se vor întoarce. După implementarea acestei variante numărul accidentelor este aproape de zero, ceea ce dovedește că măsura luată a fost bună și ajută și la fluidizarea traficului”, a explicat Ioan Aurel Cherecheș.   

Potrivit acestuia, în aceeași zonă a DN 1 pe relația Cluj-Napoca – Florești, unde traficul rutier este îngreunat iar în orele de vârf o deplasare de câțiva kilometri durează o oră, o soluție avansată este lărgirea drumului cu încă o bandă pe sens și transformarea acesteia în bandă dedicată transportului în comun, care reduce timpul de deplasare la 7 minute.

”În aceste condiții, foarte mulți oameni din Florești vor renunța la autoturismul propriu pentru a ajunge la Cluj-Napoca și vor prefera transportul în comun”, a subliniat Cherecheș.

Prefectul Clujului a propus și rezolvarea situației rutiere de la ieșirea din Cluj-Napoca spre Dej, unde traficul se desfășoară pe două benzi și se înregistrează cozi, astfel încât să se ajungă la dublarea benzilor și la mărirea vitezei de circulație.

Articole din aceeasi categorie

One Response to Soluții la întârzierile din trafic

  1. Enu

    Adevărata soluție? Scăpați de Boc odată! Apoi ar fi firesc să urmeze și restul mafiei, Tișe & The gang. Alegeți un primar capabil, preferabil provenit din mediul privat, nu un alt politruc (vezi haita USR cum băloșește de pe margini) și totul va fi mult mai bine încă din primul mandat.