Şoferii îi ironizează pe finanţişti: Autoritatea de Supraveghere Financiară, corijentă la aritmetică

1414682581475_wps_1_A_warped_truck_driver_whoUniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) susţine că Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) “continuă să dezinformeze opinia publică și să încerce să convingă că activitatea pe care o desfășoară se bazează pe competență și corectitudine”, dar “avalanșa de comunicate și rapoarte transmise de ASF contrazic realitatea, dovedind că instituția a rămas corijentă și la aritmetică”.

Conform unui comunicat al UNTRR, raportul realizat de Sectorul Asigurări – Reasigurări din cadrul ASF, privind evoluția tarifelor RCA, în perioada ianuarie 2015 – iulie 2016, pentru autoutilitare / autocamioane și pentru vehicule destinate transportului de persoane “dovedește lipsa de competență și chiar de autocontrol al acestei autorități”. Uniunea susţine că dacă se adună “procentele pe intervale tarifare pe care ASF le dă pentru luna iulie 2016, rezultatul este 98%!!! (date conținute în tabelul “Polițele RCA, încheiate pentru camioane de peste 16 tone pe intervale tarifare)”. Evident, rezultatul ar fi trebuit să fie, 100%.

UNTRR consideră că “este inadmisibil ca ASF, într-un raport care se vrea „competent și edificator”, să facă astfel de greșeli care ne duc la concluzia că această autoritate stă prost cu aritmetica elementară” şi apreciază că nu se poate avea încredere în calculele făcte de ASF.
De asemenea, UNTRR consideră că ASF face în raportul citat “trei afirmații extrem de îngrijorătoare”, pe care le prezentăm în continuare, împreună cu consideraţiile transportatorilor.

“1. “Demersul a avut drept scop identificarea cauzelor care au condus la escaladarea tarifelor RCA, precum și a eventualelor cazuri de discriminare a anumitor categorii de transportatori în procesul de stabilire a primelor de asigurare”, precizează raportul ASF. Este poate pentru prima dată când ASF recunoaște direct, public, fără ocolișuri că în piața asigurărilor RCA este o escaladare a tarifelor și că anumite categorii de transportatori au fost discriminați în stabilirea prețurilor primelor de asigurare. Ce a făcut însă ASF pentru remedierea acestor situații? Nimic, acuzând transportatorii că sunt doar cazuri izolate!!! (…)
2. “Pe de altă parte, analiza arată că încadrarea autovehiculelor în anumite clase ale grilei de bonus-malus nu constituie un element determinant în stabilirea tarifelor RCA”, mai spune ASF. Dacă grila bonus-malus nu mai este un element în stabilirea tarifelor RCA, atunci de ce mai este luată în calcul? Ce mai reprezintă în România bonus-malus?
3. “(…) În schimb, pe grupa camioanelor de peste 16 tone, pentru toate clasele bonus-malus, luna iulie a consemnat o creștere a primei medii cu circa 12% față de luna precedentă” încheie ASF raportul. ASF nu vorbește nimic despre motivele acestei creșteri, nimic despre măsurile de temperare a acestei tendințe. Să ne așteptăm lunar la astfel de majorări? Cum se justifică aceste tendințe de creștere abuzivă?”

În finalul comunicatului, UNTRR afirmă că “ASF nu a prezentat și statistici care să demonstreze că în ultimele luni a crescut semnificativ numărul de accidente produse de “grupa camioanelor de peste 16 tone”, inclusiv daunalitatea…!!! Conform unor statistici ale Poliției Rutiere, numărul de accidente produs de camioanele de peste 16 t, este sub 2% din totalul accidentelor rutiere” şi întreabă, retoric, fireşte, “Până când va continua însă ASF această politică în detrimentul transportatorilor?”

Vă reamintim că majorarea tarifelor RCA de către companiile de asigurare este puternic contestată de mai toate asociaţiile de transportatori rutieri din România, care desdfăşoară în prezent acţiuni de protest – cum este blocarea circulaţiei prin rularea cu viteză redusă – şi au anunţat o manifestaţie de mare amploare, în Bucureşti, în 15 septembrie.

V.D.

Articole din aceeasi categorie