Salariul – principalul criteriu pentru angajare

Chinezii de la Huawei şi americanii de la IBM şi Ford sunt cei mai doriţi angajatori din România, iar criteriul cel mai important pentru români în cazul unei decizii de angajare îl reprezintă salariul şi beneficiile extra-salariale, relevă studiul Randstad Employer Branding 2019.

În funcţie de industrii, cei mai dezirabili angajatori sunt: ING Bank (industria financiar – bancară), Coca-Cola (FMCG), Valeo (producţie industrială), OMV (petrol şi gaze), Orange (telecomunicaţii), CGS (servicii), Kaufland (retail), Ford (automotive) şi Huawei (IT).
Cele mai importante elemente atunci când vine vorba despre decizia de angajare sunt salariul şi beneficiile atrăgătoare (pentru 70% dintre români), în timp ce atmosfera de lucru plăcută se află pe primul loc în cazul a 57% dintre aceştia. Urmează siguranţa locului de muncă – cu 54% dintre sufragii, evoluţia în carieră (50%), respectiv echilibrul viaţă profesională – viaţă personală (44%).
Principalele motive pentru care angajaţii români părăsesc un loc de muncă sunt: pachetul de compensaţii prea mic (57%), oportunităţi de carieră limitate (45%), lipsa recunoaşterii/a recompenselor (38%), aspecte legate de echilibrul viaţă profesională – viaţă personală (24%) şi lipsa de stabilitate financiară a companiei (23%).
În ceea ce priveşte aşteptările angajaţilor în funcţie de profilul generaţiei de care aparţin, 33% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani îşi doresc de la angajatorul lor training de calitate. De asemenea, 46% dintre cei cu vârsta între 35 – 54 de ani erau nemulţumiţi cel mai mult de lipsa echilibrului „work-life”, peste jumătate din categoria de vârstă 25 – 34 de ani de lipsa oportunităţilor de carieră, iar 40% dintre persoanele între 55 – 64 de ani de lipsa sănătăţii financiare. Jumătate dintre candidaţi (50%) spun că nu ar lucra pentru o companie cu o reputaţie proastă, chiar dacă acest lucru le-ar aduce o creştere salarială, în timp ce 96% sunt de acord că alinierea valorilor personale la cultura companiei este un factor-cheie pentru a fi mulţumiţi la locul de muncă, iar 80% dintre cei care conduc echipe sunt de acord că un brand puternic de angajator are un impact semnificativ asupra şanselor lor de a angaja talente.

Articole din aceeasi categorie