Salarii mai mari, investiții şi angajări, în 2016

salariiConform unui studiu EY, 93% din liderii de business din România sînt încrezători în creşterea afacerilor lor în acest an, în timp ce doar 5% se așteaptă la scăderea cifrei de afaceri, iar 2% anticipează o stagnare.

Respondenții din sectorul R&D (Research and Development – Cercetare dezvoltare, n.r.) şi noile tehnologii sînt foarte încrezători în perspectivele sectorului în care activează (50%), devansînd pentru prima dată industria IT. Alți executivi optimiști peste media economiei provin din IT (36%) și turism (27%). Dintre cei care mizează pe creștere, 41% așteaptă o evoluție semnificativ pozitivă (creștere peste 10%). Estimările privind creşterea profitului sînt, de asemenea, pozitive, 32% dintre companii așteptîndu-se la o creştere a profitabilității cu peste 10% în 2016.

Această tendință va fi susținută în mare măsură prin investiții, avînd în vedere că 81% dintre respondenți afirmă că vor crește investițiile în 2016. Acestea se vor concentra pe creşterea eficienţei, extinderea pe noi segmente de piaţă și extinderea în noi piețe de desfacere. Investițiile vor fi finanțate prin resurse proprii şi reinvestirea profitului (46%), urmate de credite bancare (34%).

Angajări şi salarii majorate

Evoluțiile pozitive estimate pentru cifra de afaceri și profitabilitate vor fi susținute și prin creșterea numărului de angajați. În timp ce 35% dintre angajatori se așteaptă la o creștere modestă (sub 5%), 36% afirmă că vor crește numărul angajaților între 5-30% sau peste.

De asemenea, 87% dintre companii vor crește salariile în 2016, dar 44% dintre respondenți nu estimează o creștere mai mare de 5%. Totuși, 43% au bugetat o creștere a salariilor propriilor angajați între 5-20% sau chiar mai mult. Companiile din IT și din industriile producătoare estimează cele mai mari rate de creștere a salariilor în anul curent.

Cererea va continua să alimenteze creșterea

Cererea va continua să alimenteze creșterea business-urilor din România şi în 2016. Astfel, 65% dintre executivi se așteaptă la o creștere a cererii pentru produsele și serviciilor lor, în timp ce 30% estimează o stagnare și doar 5% o tendință negativă. Evoluțiile cele mai bune le așteaptă executivii din R&D, noile tehnologii și industria farmaceutică, în timp ce evoluții negative sînt estimate în mass-media.

În continuare, 33% dintre oamenii de afaceri consideră costurile reduse cel mai important avantaj competitiv al concurenței. La o distanţă mică , încrederea în brand este percepută, de asemenea, ca unul din cele mai importante avantaje competitive, de către 30% dintre respondenţi. Anul acesta reducerea costurilor a trecut pe locul doi (21%), fiind devansată de creşterea productivităţii (27%).

În același timp, executivii recunosc într-o măsură mai mare importanța mare a inovației în succesul companiei pe care o conduc, 74% dintre ei afirmînd că inovația are un impact mare și foarte mare în această privință.

Referindu-se la factorii care definesc succesul pe piaţa locală, cei mai importanţi trei indicatori rămîn: satisfacţia clienţilor (83% dintre respondenţi), rezultatele financiare şi cota de piaţă. Alături de aceşti factori, 51% dintre liderii de business menţionează notorietatea mărcii.

Studiul EY România privind percepţia asupra mediului românesc de afaceri în 2016 are la bază un chestionar care analizează percepţiile a 421 executivi de top provenind din organizaţii ce operează la nivel local, în diverse industrii. 23% dintre respondenți provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 50 de milioane EUR, 28% din companii cu cifră de afaceri între 10-50 milioane EUR, 35% cu cifra de afaceri între 1-10 milioane EUR și 14% sub 1 milion de EUR cifră de afaceri.

Articole din aceeasi categorie