Ritm lent de creştere a cumpărăturilor casnice

Cumpărăturile casnice de bunuri de larg consum au înregistrat în România o creştere modestă de numai 2,2% în 2019, în timp ce în 2018, ritmul de creştere a fost dublu, iar în 2017 piaţa urca cu peste 7%.

O analiză realizată de GfK privind evoluţia cheltuielilor pentru consumul casnic în 2019 arată că, sub influenţa majorării preţurilor la alimente în medie cu 5,6%, românii au cumpărat aceleaşi volume anul trecut, însă au ales segmente inferioare de preţ. În ceea ce priveşte comportamentul de cumpărare pentru acasă, familiile din România au mers la cumpărături mai rar pe parcursul anului trecut decât în 2018, însă au plătit în medie cu 2 lei mai mult la o vizită în magazin.
Din perspectiva cumpărăturilor de produse de larg consum cu destinaţie casnică, canalele moderne de retail au continuat şi în 2019 să câştige teren în faţa formatelor tradiţionale şi au ajuns la 64% cota de piaţă. Hipermaketurile, supermarketurile, dar şi retailerii tradiţionali au fost vizitate mai rar pentru cumpărăturile casnice, românii preferând magazinele de tip discount şi magazinele de proximitate.
De asemenea, cu excepţia alimentelor proaspete (fructe, legume, carne, ouă), toate segmentele mari de produse de larg consum au înregistrat creşteri pe parcursul anului 2019. Românii şi-au majorat cheltuielile cel mai mult pentru produsele destinate îngrijirii şi curăţeniei locuinţei, dar şi pentru lactate, în special pentru iaurt, kefir, specialităţi de brânzeturi, cremă de brânză. Şi pentru băuturi, românii ai cheltuit mai mult în 2019 faţă de anul anterior, mai ales pentru băuturile răcoritoare şi apa îmbuteliată. Un ritm similar de creştere au avut şi produsele pentru îngrijire personală, în special produsele destinate îngrijirii părului. Nu la fel de accelerat a crescut însă şi segmentul alimentelor. Printre acestea, există însă şi excepţii de grupe de alimente unde a fost mai mult dinamism, ca snacksurile şi conservele.

Articole din aceeasi categorie