RCS&RDS – campioană la portarea numerelor de telefon

În acest an, compania RCS&RDS a primit în reţşea, prin portare, peste 260.000 de numere de telefonie mobilă şi mai mult de 30.568 de numere de telefonie fixă, devansând la acest capitol celelalte companii active pe piaţă.

În acest an, RCS&RDS a primit în reţea prin portare 261.907 numere de telefonie mobilă, fiind urmat de Orange cu 139.197 de numere, Telekom Romania Communications cu 118.402 numere, Vodafone cu 105.442 de numere şi Telekom Romania Mobile Communications cu 78.639 de numere portate. RCS&RDS a primit în acest an şi cele mai multe numere de telefonie fixă – 30.568, fiind urmat de Orange (8.560), Vodafone (6.505), UPC (4.304), GTS Telekom (857) și Telekom Romania Communications (706).

Din octombrie 2008, când a fost lansat acest serviciu, și până la 21 octombrie 2019 au fost portate în total 6.136.162 de numere, dintre care 5.306.735 sunt numere de telefonie mobilă şi 829.427 sunt numere de telefonie fixă. De la începutul acestui an și până în prezent au fost portate 756.732 de numere de telefon, 703.608 fiind numere de telefonie mobilă şi 53.124 numere de telefonie fixă.

ANCOM nu poate anula portările

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit, de la începutul anului, 287 de sesizări de la utilizatori privind desfăşurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând disfuncționalităţi apărute în cadrul procesului, cum ar fi anularea procesului de portare, nerespectarea termenelor de portare sau imposibilitatea de a primi, pe numărul portat, apeluri din anumite rețele.

O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM în acest an au solicitat anularea procesului de portare. ANCOM nu este însă în măsură să anuleze un proces de portare, demersurile în acest sens revenind exclusiv în responsabilitatea părţilor implicate în acest proces – operator și client. O portare poate fi anulată prin depunerea unei cereri la furnizorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor) şi poate fi anulată numai de titularul contractului de furnizare a serviciului sau de reprezentantul legal al acestuia, cererea putând fi depusă cel mai târziu cu 24 de ore înainte de ora iniţială stabilită pentru realizarea portării. După depunerea cererii, furnizorul acceptor introduce această cerere în baza de date centralizată, iar furnizorul donor confirmă anularea procesului de portare.

Portarea unui număr de telefon presupune încetarea implicită a contractului încheiat cu furnizorul donor, dar nu anulează obligațiile utilizatorilor care decurg din acest contract, cum ar fi plata unor penalități pentru încetarea contractului înainte de expirarea perioadei minime inițiale (de 12 sau 24 de luni). Prin urmare, înainte de a solicita portarea unui număr, utilizatorii trebuie să verifice contractul încheiat cu furnizorul din rețeaua căruia vor să plece, pentru a vedea dacă perioada minimă inițială a expirat și ce alte obligații de plată au.

Site-ul www.portabilitate.ro oferă detalii privind paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul portării.

Articole din aceeasi categorie