Peste jumătate dintre companiile româneşti furnizează dispozitive mobile angajaţilor

Peste două treimi (68%) dintre companiile cu cel puţin 10 angajaţi din Uniunea Europeană au furnizat angajaţilor dispozitive mobile cu acces la Internet, dar România, se situează pe unul dintre ultimele locuri din Europa la numărul de companii care oferă aceste facilităţi angajaţilor.

Datele publicate recent de Eurostat arată că în clasamentul furnizării de dispozitive mobile angajaţilor, pe ultimele locuri se află Bulgaria, unde doar 46% din companii au furnizat angajaţilor astfel de dispozitive mobile cu acces la Internet, urmate de companiile din Grecia (56%), Romania (58%) şi Marea Britanie (60%).
La polul opus, aproape toate companiile din ţările nordice au furnizat angajaţilor astfel de dispozitive mobile cu acces la Internet, pe primele locuri fiind companiile din Finlanda (96%), urmate de cele din Danemarca (92%) şi Suedia (87%). Alte state membre unde o pondere mare a companiilor şi-au echipat angajaţii cu telefoane mobile, tablete şi laptopuri conectate la Internet sunt Croaţia şi Lituania (ambele cu 86%), Cehia şi Slovenia (ambele cu 83%), Estonia şi Austria (ambele cu 80%).
În 2019 comparativ cu 2018, ponderea companiilor care au furnizat angajaţilor dispozitive mobile cu acces la Internet a crescut la nivelul UE de la 65% până la 68%, în timp ce în România a urcat de la 51% la 58%.

Internauţii români preferă mesageria instantanee

Şapte din zece români (71%), utilizatori de Internet, comunică zilnic prin intermediul serviciilor de mesagerie instantanee, cei mai mulţi (82%) fiind din categoria tinerilor între 18 şi 30 ani, relevă rezultatele celei de-a cincea ediţii a studiului „Digital Evolution: Connected Consumer Monitor”. Studiul anterior, efectuat în urmă cu doi ani (noiembrie 2017), arăta că doar cinci din zece români utilizatori de internet foloseau zilnic serviciile de mesagerie instantanee.
Analiza scoate în evidenţă că serviciile de mesagerie instantanee s-au bucurat de o creştere semnificativă în ultimii doi ani. În acest context, e-mail-urile urmează acelaşi trend ca şi până acum, fiind în continuare utilizate de şase din zece români.
Tinerii de 18-30 ani sunt cei care utilizează serviciile de mesagerie instantanee în procentaj de 82%, iar în cazul adulţilor de 31-45 ani se constată o rată de utilizare de 70%, în timp ce în cadrul categoriei de vârsta 46-65 de ani procentajul utilizatorilor este de 60%. În funcţie de gen, peste trei sferturi dintre femei (77%) utilizează serviciile de mesagerie instantanee, faţă de 63%, în cazul bărbaţilor. În cazul oraşelor mari, mici şi în rural, utilizatorii de mesagerie instant se regăsesc în procentaj de aproximativ 70%.

Articole din aceeasi categorie