Persoanele fizice au acces la serviciul Spaţiul Privat Virtual al Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Cluj

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj-Napoca a anunţat că, potrivit prevederilor Ordinului MFP nr.1154/2014, începînd cu data de 15.12.2014 şi persoanele fizice care au domiciliul fiscal pe raza organelor fiscale din subordinea Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Cluj au acces la serviciul Spaţiul Privat Virtual.

Conform DRGFP Cluj-Napoca, prin intermediul acestui serviciu se realizează comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor între ANAF şi persoana fizică în legătură cu situaţia fiscală proprie a acesteia, care include: * comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă a actelor administrative fiscale emise în formă electronică de organele fiscale * transmiterea de cereri, înscrisuri sau documente de persoanele fizice organului fiscal * punerea la dispoziţia persoanelor fizice a unor informaţii publice cu caracter fiscal, în scopul îndrumării acestora în indeplinirea obligaţiilor fiscale (ex.:”Buletinul informativ fiscal”, calendarul obligaţiilor fiscale).

Personele fizice pot să acceseze serviciul Spaţiul Privat Virtual (SPV) prin două modalităţi prin care îşi dovedesc identitatea: 1. Autentificarea cu certificat digital autentificat valabilă pentru: * persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercita profesii libere, numai pentru obligaţiile fiscale pentru care, în relaţia cu organul fiscal, se identifică prin codul de înregistrare fiscală * persoanele fizice care deţin un certificat digital calificat. 2. Autentificarea cu user/parolă, valabilă pentru: * persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere, pentru obligaţiile fiscale altele decît cele pentru care se identifică prin codul de înregistrare fiscală * persoanele fizice care nu deţin un certificat digital.

In vederea accesării serviciului SPV, persoanele fizice care nu deţin certificat digital trebuie să parcurgă urmatoatele etape: 1. Pe site-ul www.anaf.ro se accesează serviciul informatic “Inregistrare persoane fizice”, se alege opţiunea “Inregistrare utilizatori” unde contribuabilul trebuie să-şi completeze datele personale într-o pagina web securizata (https). Unul dintre cîmpuri oferă posibilitatea contribuabilului să aleagă între cele două opţiuni de aprobare a cererii, respectiv: * aprobarea la ghişeu, care implică deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate în aplicaţie; contribuabilul trebuie să prezinte la ghişeu buletinul / cartea de identitate (original şi copie) şi numărul de înregistrare primit de pe site. Cererea se consideră respinsă dacă contribuabilul nu se prezintă la ghişeu în termen de 10 zile de la completarea cererii de înregistrare. * on-line, prin completarea în cîmpul “Număr decizie” a numărului de înregistrare a unei decizii emisă de ANAF (Decizia de impunere anuală sau decizie de plăţi anticipate emisă în cursul anului 2013 sau 2014, ori o decizie referitoare la obligaţiile de plată accesorii). Datorită unor dificultăţi tehnice, contribuabilii sînt rugaţi ca în relaţia cu ANAF să utilizeze o adresă de e-mail care să conţina un alt domeniu decăt yahoo. 2. După înregistrare, persoana fizică se poate autentifica pentru a accesa serviciul SPV, prin alegerea butonului “Autentificare usename” (autentificare cu user / parolă). Punerea la dispoziţia persoanei fizice a serviciului SPV, ca urmare a aprobării cererii, se realizează în două zile lucrătoare de la verificarea cerectitudinii informaţiilor şi se comunică pe adresa de e-mail a persoanei fizice. După parcurgerea etapelor anterioare, persoanele fizice pot să se logheze şi să acceseze serviciul SPV. In etapa următoare, pentru Autentificare cu user / parolă, persoanele fizice trebuie să introducă numele de utilizator şi parola; după apăsarea butonului “Autentificare”, pe adresa de e-mail declarată la înregistrare se primeşte codul de siguranţă care trebuie completat în pagina următoare. Perioada de valabilitate a codului este precizată în conţinutul mesajului. 3. După autentificare, utilizatorul are acces la serviciul SPV, unde are posibilitatea să vizualizeze Profilul utilizatorului (numele de utilizator, modalitatea de autentificare), precum şi serviciile Cereri şi Mesaje.

 

Articole din aceeasi categorie