Pandemia a crescut traficul pe Internet

Consumul traficului de Internet a crescut, la jumătatea lunii aprilie, cu aproximativ 28% în reţelele fixe, respectiv cu 4% în reţelele mobile, comparativ cu finele lunii februarie, arată statistica Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Din datele colectate de Autoritate de la furnizorii de servicii de telecomunicaţii reiese că traficul de date în reţelele mobile a crescut, în ultima perioadă, cu circa 4%. În reţelele fixe majorarea este de 28%, încadrându-se în media înregistrată la nivel global, unde s-au observat creşteri de 25 – 30% ale traficului de internet, în prima lună de pandemie COVID-19. „După o creştere abruptă a traficului de internet în luna martie, în prezent observăm o stabilizare a creşterii, la niveluri relativ ridicate, pe care reţelele din România, cu o mare componentă de fibră optică, le pot susţine şi gestiona, mult mai bine decât reţelele din multe alte state mai dezvoltate la alte capitole decât noi, dar având încă o mare componentă de cupru în reţelele telecom naţionale”, afirmă Eduard Lovin, vicepreşedintele ANCOM.
Estimările ANCOM mai arată că, la jumătatea lunii aprilie, traficul de voce a crescut cu circa 10% în reţelele mobile şi cu 6% în reţelele fixe. În plus, s-a constatat o modificare a orei de vârf pentru traficul de apeluri în zilele lucrătoare, de la orele de seară la cele din mijlocul zilei, respectiv 11:00 – 12:00.
„Pe fondul modificării cererii de consum, operatorii de reţele şi furnizorii de conţinut online au luat măsuri pentru gestionarea cât mai eficientă a traficului, variind de la codec-uri mai bune şi protocoale de criptare mai eficiente, la diverse reguli pentru o mai bună gestionare a traficului, în special a vârfurilor de trafic. La nivel european, furnizori importanţi de fluxuri video au redus calitatea transmisiei video pentru evitarea congestionării reţelelor şi menţinerea experienţei de utilizare a serviciilor pentru utilizatori. În România, pentru a asigura continuitatea furnizării serviciilor în cazul creşterii traficului de date, furnizorii au luat măsuri pentru a monitoriza mai eficient capacitatea disponibilă a reţelei şi a interveni unde este necesar, pentru a moderniza echipamentele de reţea şi a simplifica şi eficientiza procesul de achiziţii, dar şi unele măsuri privind optimizarea utilizării resurselor tehnice.”, informează ANCOM.

Cei mai importanţi furnizori au transmis, la solicitarea Autorităţii, creşterile traficului înregistrate în săptămâna 6 – 12 aprilie, luând ca perioadă de referinţă (stare de normalitate) ultima săptămână din februarie, în care s-a confirmat în România primul caz de COVID-19.

Articole din aceeasi categorie