Opinia cumpărătorilor – principalul criteriu de orientare pentru achiziţii

Opiniile online din partea altor consumatori sau utilizatori reprezintă criteriul principal după care se orientează cumpărătorii înainte de a cumpăra un produs din categoria electrocasnicelor mari.

Studiul GfK FutureBuy, realizat în 35 de ţări, arată că cel mai important criteriu pentru români sunt review-urile online din partea altor cumpărători, femeile dând ceva mai mult credit acestora, în proporţie de 72%, decât bărbaţii (68%).
Următorii factori importanţi în clasament sunt review-urile online postate de experţi, apreciate, şi acestea, într-o măsură mai mare de femei decât de bărbaţi, site-urile generale de shopping şi compararea preţurilor sau consultarea site-urilor de reduceri.
În topul criteriilor de alegere a unui produs se mai află: compararea preţurilor, informaţiile afişate la raft, opiniile apropiaţilor sau consultarea personalului de vânzări din magazine deţin procente aproximativ egale, cu o predilecţie mai mare din partea bărbaţilor către a lua în considerare informaţiile primite la raft şi interacţiunea faţă în faţă cu un specialist pentru a primi mai multe detalii (62% faţă de 57% în cazul femeilor la primului criteriu, respectiv 61% versus 55%, pentru al doilea factor). Într-un procent mult mai mare decât în cazul femeilor, bărbaţii au încredere în site-urile retailerilor.
La nivel european, cumpărătorii ţin cel mai mult seama atunci când vine vorba despre achiziţionarea electrocasnicelor mari de sfaturile consultanţilor de vânzări din magazine, de review-uri şi de site-urile de discounturi pentru a compara preţurile. În cazul europenilor, primele trei criterii în top sunt review-urile online, informaţiile primite la raft şi de site-urile de discounturi pentru a compara preţurile.

Articole din aceeasi categorie