Obsesie ANAF: casele elctronice de marcat

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) desfăşoară, în Spaţiul Privat Virtual (SPV), o nouă campanie de informare pentru stimularea contribuabililor de a se dota cu case de marcat electronice. Prin SPV sunt transmise scrisori informative, către patru categorii de contribuabili, în funcţie de situaţia în care aceştia se regăsesc. Astfel, vor primi scrisori cei care au declarat numărul aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate, însă nu figurează înscrişi în evidenţele ANAF şi cei care figurează în evidenţele ANAF înregistraţi cu Cerere de atribuire a numărului de ordine, însă aparatul nu figurează ca fiind instalat. De asemenea, sunt trimise scrisori celor care au obligaţia de a utiliza aparate de marcat electronice şi care nu şi-au îndeplinit această obligaţie, precum şi celor care figurează înscrişi în evidenţele ANAF cu astfel de aparate însă nu şi-au îndeplinit obligaţiile privind transmiterea datelor fiscale către ANAF.
Reaminitim că Ministerul Finanțelor (MFP) a propus scoaterea de sub prevederile Legii prevenirii contravenția referitoare la nerespectarea termenelor privind utilizarea de aparate de marcat cu jurnal electronic, deşi Fiscul nu dispune de infrastructura necesară pentru a administra datele transmise de aceste case de marcat. MFP susţine că măsura ar fi necesară deoarece operatorii economici care încalcă obligația de dotare cu noile dispozitive nu mai au motive pentru neconformare, iar perpetuarea acestei situații ar duce la discriminarea operatorilor economici corecți.

Articole din aceeasi categorie