Numărul reclamațiilor privind serviciile de comunicații s-au dublat în 2014

ancomAutoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit, în 2014, 1.684 de plîngeri de la utilizatorii de comunicații, cu 46% mai mult față de anul 2013.

Aproape jumătate dintre reclamații au vizat aspecte privind derularea contractelor încheiate în scris sau la distanță cu operatorii, în timp ce nemulțumirile legate de calitatea serviciilor de comunicații s-au dublat comparativ cu anul 2013. Și în 2014 principala nemulțumire a utilizatorilor de comunicaţii din România a fost relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice (45% din totalul reclamațiilor). Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea și încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în contracte, dar și faptul că furnizorii nu au răspuns la reclamațiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor.

Calitatea serviciilor de comunicații electronice este un subiect reclamat tot mai des la ANCOM, sesizările cu privire la acest subiect fiind de peste două ori mai numeroase decît cele din 2013. Cele mai multe reclamații se referă la lipsa sau pierderea semnalului de telefonie mobilă și internet mobil, în special în interiorul clădirilor, precum și la faptul că viteza reală de transfer al datelor este semnificativ mai mică decît viteza maximă promovată de furnizori în ofertele lor.

Alte probleme semnalate se referă la portarea numerelor (12%), neînțelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (10%), probleme tehnice apărute la furnizarea serviciilor (7%), precum și calitatea serviciilor poștale (5%).

Dintre toate categoriile de servicii de comunicații electronice (telefonie, internet și retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plîngeri se referă la serviciile de telefonie mobilă (39% din total), urmate de serviciile de acces la internet fix (11%) și telefonie fixă (8%).

Cele mai multe reclamații formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicații electronice furnizate de RCS&RDS (18%), Cosmote RMT (15%), Vodafone România (13%), Orange România (12%) și Romtelecom (12%).

ANCOM poate interveni direct numai în situațiile în care furnizorii (de servicii de telefonie, internet sau televiziune) încalcă drepturile de informare ale utilizatorilor, nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor, nu includ anumite informaţii în contract sau nu respectă legislaţia din domeniu. Reclamațiile privind nerespectarea condițiilor contractuale trebuie adresate Autorităţii pentru Protecția Consumatorului. De asemenea, utilizatorii se pot adresa instanței de judecată.

Articole din aceeasi categorie