Munca “la distanţă” intră în preferinţele angajaţilor români

Aproximativ 60% dintre angajaţii români lucrează remote (la distanţă) cel puţin o dată pe săptămână, iar peste 80% din companii consideră că un spaţiu de lucru flexibil ar avea un impact direct în creşterea afacerii (91%), în maximizarea profitului şi menţinerea competitivităţii (87%).

Conform unui studiu de specialitate, realizat de IWG, când nu lucrează de la sediul firmei, aproape jumătate dintre cei intervievaţi au declarat că lucrează de acasă şi aproximativ 20% preferă cafenele şi opţiunile de tip business lounge.
Peste 90% dintre managerii români au recunoscut că sunt preocupaţi ca firma pe care o conduc să răspundă mai repede decât competiţia la schimbările din piaţă şi să profite de oportunităţile care apar în pieţe noi, dar fără să facă investiţii pe termen lung (81% dintre repondenţi). Companiile din România (63%) sunt interesate să crească în următorii 3-5 ani veniturile din contracte internaţionale, faţă de media de 50% a respondenţilor globali.
Dintre managerii intervievaţi, 90% sunt de părere că angajaţii care lucrează în regim remote pot aduce economii semnificative pentru firmă şi că utilizarea unor birouri flexibile ar scădea cu până la 10% cheltuielile anuale de management al spaţiilor (81%).
Oamenii de afaceri din România au o disponibilitate scăzută (28%), faţă de media globală (41%), de a avea capitalul blocat în contracte pe termen lung legate de proprietăţi şi tehnologie. Peste 60% dintre respondenţi au recunoscut că iau în considerare renunţarea la spaţiul actual în favoarea unei soluţii de sediu flexibil, bazată pe abonament, pentru a redirecţiona mai mult capital către iniţiative de creştere a afacerii.
Obstacolele percepute ca relevante atunci când companiile se extind în noi locaţii sunt legate de raportul calitate-preţ (78%), costul cu infrastructura IT şi servicii (67%) şi resursele necesare pentru dotarea şi amenajarea noului spaţiu (57%).
Managerii români sunt de părere că un mediu de lucru flexibil, din perspectiva alegerii orei şi a locaţiei, îi ajută pe angajaţi să fie mai productivi (peste 80%), mai satisfăcuţi la locul de muncă şi să aibă întâlniri mai eficiente (peste 70%), dar totodată le permite acestora să lucreze mai aproape de casă (peste 50%).
Caracteristicile unui spaţiu de lucru “productiv”, sunt date de un design inspiraţional pentru colegi şi clienţi (72%), de internetul de mare viteză (57%), de un număr generos de săli de întâlnire (40%) şi de acces la căile de transport (34%).
La întrebarea „ce le-ar determina pe companiile din industria în care activezi să utilizeze locaţii remote?”, optimizarea costurilor a fost răspunsul a peste 90% dintre respondenţi, urmat de creşterea productivităţii, un mai bun raport muncă- viaţă pentru angajaţi şi reducerea timpului pierdut în trafic de aceştia.
În acord cu tendinţa globală în creştere, 87% dintre respondenţii din România au fost de acord cu oportunităţile pe care le oferă recrutarea forţei de muncă flexibile, freelanceri sau consultanţi.
Posibilitatea de a rezerva rapid un birou (66%), o sală de întâlniri (61%) şi găsirea celui mai apropiat birou disponibil atunci când călătoresc într-un oraş nou sau într-o ţară străină (52%), urmate de gestionarea costurilor aferente sunt principalele solicitări pe care respondenţii români le au de la o aplicaţie de mobilă pentru birouri flexibile. Totodată, peste 80% dintre respondenţi au valorizat impactul pe care apartenenţa la o comunitate globală de afaceri îl are în capacitatea de inovare a propriei companii.

Articole din aceeasi categorie