Măștile sanitare și dezinfectanții – în topul celor mai cumpărate produse

Nouă din zece români (92%) susţin că au fost afectaţi într-un fel sau altul de perioada petrecută în starea de urgenţă determinată de pandemia de COVID-19 şi cred că cele mai eficiente măsuri antivirus sunt reprezentate de folosirea măştii de protecţie şi a gelurilor dezinfectante.

Conform Barometrului de opinie Frames & Hygienium, cei mai mulţi respondenți (47%) consideră masca sanitară cea mai eficientă măsură împotriva COVID-19. De asemenea, 39% dintre români au apelat la produsele dezinfectante mai mult ca niciodată.
În afară de masca de protecţie şi produsele dezinfectante, 9% dintre români au considerat drept importantă asigurarea unei igiene corespunzătoare, iar 5% au menţionat distanţarea socială drept o barieră importantă în prevenirea extinderii îmbolnăvirilor.

Dezinfectanţii (geluri, spray-uri etc.) şi-au găsit un rol semnificativ în obiceiurile de consum, produsele dezinfectante pe bază alcool 70%, avizate de Ministerul Sănătăţii fiind în prim-plan. Mai mult de jumătate (56%) dintre respondenţi au declarat că au folosit produse dezinfectante de mai multe ori pe zi, iar 32% o singură dată pe zi, în timp ce 10% au afirmat că au folosit astfel de produse uneori, nu în fiecare zi, şi numai 2% că nu le-au folosit vreodată.
Referitor la locul de unde au cumpărat aceste produse, 53% au menţionat supermarketurile / hipermarketurile / magazinele mari, 21% internetul, 17% farmaciile şi 9% magazinul de proximitate.

Privind alegerea produselor, 39% susţin că marca este principalul element care face selecţia la raft, în condiţiile în care majoritatea (58%) consideră că nu există multe informaţii despre compoziţia materialelor dezinfectante, iar 72% consideră oferta de pe piaţă drept insuficientă.
Totodată, 23% dintre cei chestionaţi aleg produsele de protecţie sanitară în funcţie de preţ, 21% se uită la specificaţiile produsului, 11% aleg în funcţie de disponibilitatea produselor şi doar 6% din alt motiv.

Articole din aceeasi categorie