Maşinile second-hand continuă să deţină supremaţia la înmatriculări

Aproape 100.000 de autoturisme noi şi rulate au fost înmatriculate, în primele două luni din acest an, în România, din care aproximativ trei sferturi (72.933 de unităţi) au fost autoturisme din categoria second-hand,mărcilepreferate continuând să fie Volkswagen, Ford şi Opel.

Datele prezenate recent de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), arată că faţă de primele două luni din 2018, înmatriculările de autoturisme au scăzut, per ansamblu, cu 0,67%, în intervalul ianuarie – februarie 2019, până la 98.956 de exemplare.
În total au fost înmatriculate 26.023 de autoturisme noi a fost de unităţi, în creştere cu 26,81%, comparativ cu începutul anului trecut, când s-au consemnat 20.521 de exemplare, din care majoritatea au fost Dacia – cu 9.281 de exemplare, mai mult cu 59,74% faţă de primele două luni din 2018. Ca de obicei, vânzările de autoturisme noi au fost susţinute în principal de persoanele juridice, a căror achiziţii acoperă peste 70% din total.

Culorile alb şi gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând peste 50% din totalul preferinţelor atunci când este aleasă o maşină. Pe locurile următoare se află autovehiculele albastre şi cele de culoare neagră.

Dacia – campioană la înmatriculări noi

În funcţie de numărul autoturismelor noi înmatriculate, în februarie, cele mai multe solicitări au vizat mărcile: Dacia – cu 4.014 exemplare (în creştere cu 82,70% faţă de februarie 2018), Ford (1.047 unităţi, în creştere cu 62,33%), Renault (876 unităţi, creştere cu 51,82%), Volkswagen (820 de unităţi, în scădere cu 10,68%) şi Skoda (820 de unităţi, în creştere cu 7,89%). În acelaşi timp, cele mai puţine înmatriculări noi înregistrate în cea de-a doua lună a anului în curs, sunt consemnate la mărcile smart (9 exemplare), BMW I, Jaguar şi SsangYong (câte 8 unităţi), Alfa Romeo (5 unităţi), Lamborghini (3 exemplare), Maserati şi Mercedes-AMG (câte două unităţi), DS, Ferrari, Lada şi Subaru (câte o unitate).

Au scăzut înmatriculările de maşini second-hand

Pe de altă parte, cifrele arată o scădere de 7,80% a înregistrărilor de autoturisme rulate, în primele două luni din acest an, până la 72.933 de unităţi. Din acest total, cele mai multe înmatriculări au fost pentru mărcile Volkswagen – cu 18.089 unităţi (în scădere cu 12,04%, comparativ cu perioada similară din 2018), Opel (6.871 unităţi, în scădere cu 23,81%) şi Ford (6.113 unităţi, în scădere cu 16,86%).

România – ţara maşinilor vechi

La începutul acestui an, parcul auto naţional din ţara noastră era de aproape 8,20 de milioane de unităţi, în creştere cu 7,30% faţă de anul anterior, când erau consemnate peste 7,635 milioane de unităţi. Din cele 8.193.278 de autovehicule înregistrate la nivel naţional, 1.381.620 erau înmatriculate în Bucureşti, acestea din urmă înregistrând un salt de 4,64%, majoritatea (610.765 unităţi) fiind pe benzină, iar 495.539 de exemplare încadrate la categoria de vechime „peste 12 ani”.

La nivel naţional, din totalul celor aproximativ 8,20 de milioane de autovehicule care circulă pe drumurile naţionale 6,450 de milioane erau autoturisme, în creştere cu 7,58%, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când erau înregistrate 5,996 milioane de exemplare.
Conform datelor furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, 2,546 milioane de unităţi din totalul parcului auto naţional erau mai vechi de 11-15 ani, 2,012 milioane de unităţi aveau vechime între 16 şi 20 ani iar 1,892 milioane aveau peste 20 de ani vechime. În ceea ce priveşte autovehiculele cu vechime de 0-2 ani, la nivel naţional erau înregistrate, la sfârşitul anului trecut, 329.069 de unităţi, din care 235.704 de autoturisme. De remarcat 3,942 de milioane de autovehicule cu motoare pe benzină, respectiv 3,791 milioane de maşini diesel.

Articole din aceeasi categorie