Majoritatea directorilor fianciari anticipează o scădere a veniturilor

Aproape trei sferturi dintre directorii financiari din România (73%) estimează, pentru următoarele 12 luni, o scădere a cererii interne, în timp ce peste două treimi (67%) se aşteaptă la o diminuare a veniturilor.

Rezultatele studiului CFO Survey România, realizat de Deloitte în perioada aprilie – mai 2020, arată că directorii financiari iau în calcul, ca principală strategie pentru următorul an, reducerea costurilor (58%), urmată, la distanţă mare, de asigurarea fluxului de numerar (16%) şi de creşterea organică (13%). Datele studiulului relevă că doar 9% dintre respondenţi mai estimează o creştere a investiţiilor în următoarele 12 luni, faţă de 39%, la finalul lui 2019. De asemenea, proporţia celor care anticipează o scădere a numărului de angajaţi este de 44%.
Principala îngrijorare a directorilor financiari pentru acest an este legată de scăderea cererii, 73% dintre participanţi estimând o scădere a cererii interne, iar 45% dintre ei a cererii externe. În acelaşi timp, ponderea celor care se aşteaptă la o scădere a veniturilor este de 67%, în condiţiile în care, la finalul lui 2019, 78% dintre ei estimau venituri în creştere.
Cercetarea evidenţiază şi faptul că 75% dintre participanţii la sondaj sunt pesimişti privind viitorul apropiat, chiar dacă mulţi dintre ei se aşteaptă ca evoluţia financiară a companiei pe care o reprezintă să fie puternic afectată de criza economică generată de pandemie.

Măsurile de sprijin – puţin eficiente

Referitor la măsurile anunţate de România pentru a sprijini economia locală în lupta cu efectele crizei sanitare, 58% dintre directorii financiari le consideră mai puţin eficiente decât cele adoptate de alte state europene.
La nivel de companie, principalele măsuri adoptate au fost implementarea muncii la domiciliu (87%) şi renegocierea contractelor în derulare (73%). Totodată, companiile din România au tratat cu prioritate îmbunătăţirea sistemelor IT pentru a permite munca la distanţă (peste 35%), iar 28% dintre respondenţi spun că s-au concentrat pe transformarea digitală în vânzări, în relaţiile cu clienţii şi în lanţul de aprovizionare.

Articole din aceeasi categorie