Magazinele online apar ca ciupercile după ploaie

În România existau peste 15.000 magazine online, în 2018, dublu faţă de anul precedent, când se înregistrau 7.000 astfel de afaceri, relevă o cercetare de specialitate.

Specialiştii în marketing online spun că, în funcţie de volumul de investiţii în campanii de vânzări în mediul online, cele mai active domenii sunt: Electro-IT&C, Fashion&Beauty, Travel, Home&Deco, Cărţi, Cadouri&Flori, Auto&Moto.
„Multe startup-uri încep prin a investi 1.000 euro/lună în Digital Marketing, iar scalarea se face pe baza rezultatelor obţinute şi a dezvoltării companiei. Companiile de nivel mediu au bugete de marketing online de 5.000 – 10.000 euro/lună. Business-urile mari investesc constant bugete mai mari de 10.000 euro/lună. O abordare des întâlnită în rândul magazinelor online este punerea la dispoziţie a unui „buget nelimitat”. Astfel, au fost luni în care s-a depăşit pragul de 100.000 euro investiţi în campanii de online marketing. Companiile ce ţintesc volume mari de vânzări investesc pe măsura aşteptărilor. Fără investiţii în promovare nu poţi menţine nivelul ridicat al vânzărilor” se susţine într-un studiu făcut de agenţia de marketing online Sinaps.
Magazinele online nou lansate încearcă să atragă atenţia asupra lor, întrucât majoritatea cumpărătorilor români preferă magazinele cunoscute, ce vin cu avantaje, cum ar fi preţuri mici, termeni de livrare scurţi şi politici de retur bine puse la punct. În acest fel, retailerii mici încearcă să-şi promoveze ofertele, produsele, avantajele oferite de către aceştia. De altfel, retailul este sectorul din care vin cei mai mulţi clienţi pentru serviciile de marketing online, fapt ce influenţează puternic evoluţia pieţei locale. Numai în cursul anului trecut, numărul de magazine online a crescut spectaculos, de la 7.000 de magazine în 2017, la aproximativ 15.000.

Articole din aceeasi categorie