Informaţii on-line depre data ieşirii la pensie şi stagiul de cotizare

Casa Judeţeană de Pensii Cluj prezintă avantajele deschiderii unui cont on-line pe portalul Casei Naţionale de Pensii Publice Bucureşti, în vederea vizualizării informaţiilor referitoare la propria situaţie ca şi asiguraţi în sistemul public de pensii sau viitori pensionari.

Prin intermediul portalului Casei Naţionale de Pensii Publice Bucureşti (www.cnpp.ro), există posibilitatea accesului complet la serviciile electronice oferite de Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP). Deţinătorii de conturi pot afla în acest fel dacă angajatorul a depus declaraţiile şi care este nivelul contribuţiei acumulate în conturile individuale, pot vizualiza adeverinţa privind stagiul de cotizare, precum şi informaţii privind pilonul II de pensii administrate privat.

Totodată, pot fi aflate informaţii referitoare la data ieşirii la pensie, în funcţie de data naşterii, dar nu şi amănunte despre nivelul pensiei pe care ar urma să o primească solicitantul după ieşirea din activitate, deoarece unele documente, cum ar fi cele de încadrare în grupele de muncă, nu sînt întotdeauna întocmite în conformitate cu prevederile legale în vigoare, astfel că încadrarea se poate face eronat. Nivelul pensiei mai poate depinde şi de stagiul militar obligatoriu şi de studiile superioare efectuate la zi (cu excepţia pensiei anticipate şi anticipate parţial) care contează şi acestea cum sînt valorificate la pensie, aşa încat este nevoie de o analiză riguroasă a dosarului de pensie.

Fiecare asigurat sau fost asigurat al sistemului public de pensii are posibilitatea să-şi creeze un cont on-line pe portalul Casei Naţionale de Pensii Bucureşti. Procedura de creare a unui cont pe portalul CNPP este urmatoarea: pentru crearea unui cont online vizitatorii trebuie să citească descrierea fluxului de creare utilizator şi să îşi exprime acordul pentru condiţiile de utilizare a portalului CNPP. Acordul este considerat a fi asumat prin introducerea datelor specifice cererii de creare cont. Pentru identificarea unică a utilizatorului este necesară completarea formularului de creare cont. Toate cîmpurile marcate cu „ * sînt obligatorii şi salvarea cererii nu este posibilă dacă acestea nu sînt completate. Datele introduse trebuie să fie conforme cu realitatea. După finalizarea completării formularului, se apasă butonul „ Print ”, pentru ca formularul să poa fi semnat olograf, în original, pe hîrtie. Pentru obţinerea datelor de acces, dupa ce s-a tipărit cererea, trebuie parcurse urmatoarele etape: • se semnează cererea • solicitantul se va prezenta personal cu cererea semnată la casa teritorială de pensii, împreună cu actul de identitate în original şi copie sau, după caz, cu documentele justificative în original şi copie pentru fiecare persoană terţă căreia îi va administra contul (dacă este cazul) • cererea va fi procesată şi aprobată la nivelul casei teritoriale de pensii; după aprobare, vor fi transmise datele de acces (nume utilizator şi parolă) solicitantului, pe e-mailul specificat de acesta în cerere.

In consecinţă, orice persoană interesată să afle cîţi ani mai are pînă la ieşirea din activitate sau care este stagiul propriu de cotizare, poate afla aceste informaţii on-line, printr-un serviciu electronic al Casei Naţionale de Pensii Publice.

Articole din aceeasi categorie