În România, peste 50% dintre utilizatorii Facebook sînt bărbaţi

Spre deosebire de situaţia din alte ţări, în România, reţeaua de socializare Facebook este dominată copios de bărbaţi, cu aproape 64% dintre utilizatori, faţă de numai 36% utilizatori femei.

Se discută de cîţiva ani despre preponderenţa prezenţei feminine în reţelele sociale (social media), chiar în termeni de “este o lume a femeilor”. Femeile au fost mai atrase de reţelele sociale şi sînt prezente într-un număr mai mare pe multe dintre ele. De exemplu, pe Pinterest, conform Digiday, 72% dintre utilizatori sînt femei), femeile au cu 8% mai mulţi prieteni pe Facebook, iar dintre share-urile pe Facebook, 62% sînt realizate de femei. Ponderea mai mare a segmentului demografic feminin pe rețelele sociale are implicaţii foarte importante pentru branduri, avînd în vedere populaţia pe care o vizează şi răspunsul diferit la reclamă în funcţie de genul publicului. Cu atît mai mult cu cît, conform unor studii, femeile sînt cele care aleg 80% dintre bunurile utilizate în mod curent de o familie.

Însă, la nivelul României, datele arată altceva. Să privim mai întîi cîteva date demografice. Dacă la nivelul populaţiei sînt mai multe femei (51,3% faţă de 48,7% bărbaţi), pe anumite paliere de vîrstă sînt mai mulţi bărbaţi decît femei în România. Acest lucru este adevărat pentru toate palierele de vîrstă pînă la50 de ani. Cele mai mari diferenţe sînt la palierele demografice 20-24 de ani şi 25-29. Astfel, în România sînt cu 43.000 mai mulţi bărbaţi decît femei între 20-24 de ani şi cu 32.000 mai mulţi bărbaţi în intervalul 25-29 de ani. Dacă ne uităm, însă, la distribuţia între mediul urban și cel rural, vom avea surpriza să constatăm că în mediul urban sînt mai multe femei decît bărbaţi. Diferenţa se păstrează inclusiv pentru palierele de vîrstă în care domină femeile ca număr la nivelul României. Practic, pe toate palierele de vîrstă, în mediul urban domină femeile ca număr de locuitori.

Revenind la Facebook, site-ul socialbakers.com împarte utilizatorii români în mod egal între bărbaţi şi femei. În schimb, Facebrands, conform unor date actualizate ultima dată în aprilie 2014, arată că Facebook-ul este dominat copios de bărbaţi în România, cu aproape 64%, faţă de 36% utilizatori femei.

Totuşi, se poate spune cu certitudine că, indiferent de faptul că sînt mai mulţi bărbaţi sau mai multe femei în social media şi indiferent de targetul brandurilor (preponderent feminin sau masculin), ele nu pot lipsi de pe aceste platforme. Important este ca fiecare brand să îşi creeze comunitatea relevantă căreia să îi comunice mesajele de brand şi nu numai. Companiile se pot baza pe observaţiile şi percepţiile consumatorilor pentru dezvoltarea de produse şi pot utiliza tehnologiile sociale în zona operaţională şi de distribuţie.

Dar nu doar companiile au de cîştigat din utilizarea tehnologiilor sociale (reţele sociale, bloguri, sisteme de recenzare, comerţ social, forumuri, crowdsourcing, jocuri etc.), ci şi consumatorii. Tehnologiile sociale gratuite au creat valoare adăugată pentru consumatori de 40 miliarde USD în 2010 şi se aşteaptă să creeze 76 miliarde USD valoare adăugată în 2015.

Articole din aceeasi categorie