Hotel Univers T – tradiţie, renume şi management pentru viitor

 Într-o perioadă în care concurenţa pe piaţa hotelieră din Cluj-Napoca, precum şi criza financiară şi-au lăsat amprenta asupra tuturor palierelor comerţului naţional, inclusiv al celui hotelier, Univers T reuşeşte atît în anul 2013, cît şi în 2014 sa aibă o creştere sănătoasă, să dea dovadă de adaptabilitate şi să încheie anul 2013 pe primele locuri în România şi pe primul loc în judeţul Cluj la categoria hoteluri de 3 stele.

Valentin lunguManagementul performant al hotelului a dus la depăşirea indicatorilor de performanţă aprobaţi de acţionarul unic, Consiliul Judeţean Cluj, în 2013 cu 140%, iar în primele şapte luni din 2014 previziunile au fost depăşite cu 180%.

În 2013, a fost realizată o creştere a gradului de ocupare la 70%, ceea ce reprezintă o creştere cu 31% faţă de anul precedent, cînd gradul de ocupare era de 53%. Veniturile din închirierea sălilor de conferinţă şi a altor servicii conexe au crescut în 2013 cu 20% faţă de 2012, iar vînzările din restaurant, mic dejun şi minibar au crescut cu 16,5%. În primul trimestru al anului 2014, gradul de ocupare a ajuns la 75%.

“Dacă pînă acum provocarea principală a fost una de creştere a volumului activităţii şi a calităţii serviciilor noastre, limitările bazei noastre materiale şi factori externi specifici acestui domeniu ne obligă să trecem la o consolidare a strategiei. Provocarea noastră acum este de a creşte preţurile medii practicate la cazare, chiar cu riscul scăderii gradului de ocupare, în aşa fel încît preţurile noastre să reflecte în mod real calitatea deosebită a serviciilor pe care le oferim. Vom încerca creşterea veniturilor totale, considerînd că oferim clienţilor servicii de calitate la un preţ corect. Acest lucru l-am reuşit pînă acum în 2014, cînd, deşi am avut o creştere a gradului de ocupare cu 5% faţă de anul anterior, am reuşit, totuşi, o ajustare a preţului mediu pe cameră şi, totodată, ne-am păstrat atitudinea pro activă faţă de sprijinirea evenimentelor cultural-artistice, sportive sau caritabile din judeţul Cluj” apreciază Valentin Lungu, directorul S.C Univers T  S.A.

NonamePrimul trimestru al anului 2014 are, de asemenea, rezultate notabile, dacă le comparăm cu cele din aceeaşi perioadă din anii anteriori, adică 2012 şi 2013. Trimestrul I 2014 are o creştere a veniturilor totale, direct productive, cu 49% faţă de 2012 şi o creştere cu 15% faţă de 2013, după cum urmează: *o creştere a veniturilor din cazare cu 53% faţă de 2012 şi cu 17% faţă de 2013 * o creştere a veniturilor la restaurant cu 44% faţă de 2012 şi cu 16% faţă de 2013 * o creştere a veniturilor din micul dejun cu 63% faţă de 2012 şi cu 11% faţă de 2013 * o creştere a veniturilor din minibar cu 43% faţă de 2012 şi cu 14% faţă de 2013 * o creştere a veniturilor din închirierea sălilor de conferinţă cu 83% faţă de 2012 şi cu 14% faţă de 2014. De asemenea, în primele şapte luni ale anului 2014, gradul de ocupare al camerelor, comparativ cu aceeaşi perioadă a anilor anteriori, a crescut cu 45% faţă de 2012 şi cu 31% faţă de 2013.

“Ne-am propus o creştere a veniturilor din activităţile directe în 2013 faţă de 2012 cu 10% şi am realizat o creştere cu 19%. Toate acestea în condiţiile în care am depăşit cheltuielile previzionate cu 6%, acest lucru ducînd la o creştere a profitului 2012 vs. 2013 din vînzarea produselor şi a serviciilor noastre”, spune Valentin Lungu.

Aceste evoluţii pozitive au fost rezultatul adaptării managementului la noile condiţii de piaţă, în contextul în care, în Cluj-Napoca, cea mai mare parte a oaspeţilor hotelurilor ajung în oraş cu afaceri, iar criza a impus tăierea „stelelor” din bugetele de deplasări ori conferinţe ale companiilor, situaţie care a creat o oportunitate interesantă pentru hotelurile de 3 stele, precum Univers T. “Concret, segmentele de companii care aleg hoteluri de 4-5 stele sînt mult mai înguste, iar pe segmentul firmelor care aleg hoteluri de 3 stele, Univers T a fost un model. Turismul de evenimente reprezintă cel mai profitabil segment al hotelului şi acoperă serviciile noastre de cazare, restaurant şi săli de conferinţe”, a adaugat Valentin Lungu.

Poziţia hotelului – un avantaj pentru clienţi

universTNu este un secret nici faptul că poziţia hotelului reprezintă un avantaj pentru clienţi. Univers T este la cîteva minute de aeroport, aproape de centrul oraşului, în vecinătatea unui mare complex comercial şi a unor instituţii academice prestigioase. Un indicator interesant este reprezentat de notele bune obţinute de hotel pe site-urile din industria travel, unde acesta e catalogat la standardele cele mai ridicate. Notele vin exclusiv de la clienţii care au fost cazaţi prin aceste site-uri de rezervări. Important de amintit este şi prezenţa în imediata vecinătate a celui mai modern parc de agrement din oraş, de curînd reamenajat pe malul lacului Gheorgheni. Acest parc se află pe terenul proprietate a S.C. Univers T S.A., iar la amenajarea acestuia, societatea a contribuit indirect cu aproximativ 25% din suma totală investită, în baza contractului de asociere cu Iulius Mall Cluj.

“Finalizarea Iulius Parc de lîngă Hotel Univers T la finele lui 2013 ne-a creat noi oportunităţi de atragere a clienţilor din Cluj-Napoca. O nişă de clienţi noi, clienţi care nu au legătură cu clienţii cazaţi sau cu cei care participă la evenimentele care au loc în restaurant. În această vară am mărit terasa de pe malul lacului la peste 100 de locuri şi am instalat corpuri de iluminat ambiental, care creează seara o atmosferă deosebită. Tot în această vară, am instalat un sistem performant de sonorizare special pentru exterior şi rezistent indiferent de condiţiile meteorologice. De asemenea, aş vrea să amintesc că avem muzică live de o calitate excelentă, în fiecare miercuri şi duminică în intervalul 19 – 22. Cu toate acestea, nu vrem să ne oprim aici, ci dorim să le oferim clienţilor noştri şi alte surprize plăcute, cum ar fi instalarea unui bar de terasă cu bere la halbă şi conceperea unui meniu special de vară, diferit de cel din restaurant. Pe noul meniu vom păstra şi Meniul zilei Univers T, care are un real succes, datorită preţului si calităţii preparatelor oferite. În practică, dacă este vreme frumoasă, putem creşte vînzările restaurantului cu aproximativ 30%.  Împreună cu firmele producătoare de vin autohtone, vom organiza degustări de vinuri, ajutînd cu această ocazie oaspeţii noştri sa aleagă vinul optim pentru mîncarea servită”, a declarat Valentin Lungu.

Planuri de viitor: amfiteatru, bază sportivă modernă şi terasă pe acoperiş

baza universTÎn ce priveşte planul de viitor pentru anul 2014-2015, managementul Univers T este la fel de ambiţios si va începe ample lucrări de renovare-modernizare la amfiteatrul cu o capacitate de circa 310 de locuri şi la spaţiile anexe acestuia (sală de evenimente cu o capacitate de cca. 200 de locuri, cafenea, spaţii tehnice şi de depozitare), lucrări care reprezintă cea de-a doua etapă a programului de renovare-modernizare a complexului hotelier. De asemenea, vor demara şi lucrările la modernizarea bazei sportive proprii. Concret, va fi modernizată baza sportivă formată în prezent din cinci de terenuri tenis. După modernizare, vor fi două terenuri de tenis acoperite, două în aer liber, iar un teren de tenis va fi transformat în teren de fotbal sintetic. Acestea vor fi dotate cu nocturnă, vor fi supravegheate video şi vor avea servicii conexe precum duşuri, vestiare, băi, parcare, încălzire (cele acoperite), închirieri echipamente sportive etc. De asemenea, deasupra clădirii cu servicii va fi creată o terasă unde se vor putea servi băuturi diverse, deserturi, mici gustări etc. În perioada 2015-2016, este preconizată redeschiderea unui local de renume pentru Cluj-Napoca, Clubul Univers T, în cazul în care acest lucru se va dovedi oportun pe piaţa locală, dar este posibilă şi amenajarea unui centru SPA în acelaşi amplasament. În plus, se doreşte amenajarea cabanei de la Călăţele Pădure, care se află într-o stare precară, pentru a putea fi reintrodusă în circuitul turistic.

„Deşi acţionarul unic al Univers T este Consiliul Judeţean Cluj, un management performant şi inovator poate anula stereotipul prin care statul român este un slab administrator. Personalul calificat, munca în echipă a directorilor şi a membrilor Consiliului de Administraţie, precum şi sprijinul acţionarului unic sînt principalele atuuri pe care am mizat în 2013-2014 şi pe care voi paria pînă la încheierea mandatului meu în 2017”, conchide directorul general Valentin Lungu.

Articole din aceeasi categorie