Firmele pot recupera o parte din sponsorizările anti-coronavirus

O parte din sponsorizările acordate de firme în lupta cu COVID-19 poate fi recuperată sub forma unei reduceri de la plata impozitului pe profit, în proporţie de 20% din impozit, dar nu mai mult de 0,75% din cifra de afaceri.

Analiştii companiei de consultanţă şi audit Deloitte susţin că sponsorizarea trebuie să aibă „un scop bine definit”, respectiv în “scop ştiinţific, pentru cercetare fundamentală şi aplicată (de exemplu pentru descoperirea unui vaccin sau testarea unor tratamente medicamentoase), umanitar (hrană pentru spitale), medico-sanitar (aparatură, echipamente de protecţie medicală, alte consumabile pentru protejarea sănătăţii oamenilor), de asistenţă şi servicii sociale (de exemplu, punerea la dispoziţie de maşini pentru cumpărături destinate persoanelor vârstnice)”.
Beneficiarul unei sponsorizări trebuie să fie înregistrat în Registrul entităţilor / unităţilor de cult. „În caz contrar, compania care acordă sponsorizarea nu beneficiază de creditul fiscal prevăzut de reglementările în vigoare. Însă instituţiile publice nu au obligaţia înscrierii în acest registru, aşadar firmele pot obţine creditul fiscal acordat pentru sponsorizare în aceste cazuri.”, mai susţine Deloitte. De asemenea, societăţile trebuie să se asigure că există un contract încheiat între părţi înainte de acordarea sponsorizărilor, contract care să conţină toate elementele prevăzute de Legea Sponsorizării, printre care: obiectul, durata, valoarea şi drepturile şi obligaţiile părţilor. Sponsorizările constând în bunuri materiale trebuie să fie evaluate, prin actul juridic încheiat, la valoarea lor reală din momentul predării către beneficiar.

Dacă sponsorizarea nu îndeplineşte condiţiile substanţiale şi pe cele prevăzute în Legea Sponsorizări şi în Codul Fiscal, pentru sumele / bunurile acordate drept sponsorizare nu se poate beneficia de credit fiscal.

Articole din aceeasi categorie