Finalizarea Autostrăzii Transilvania şi a centurii Bucureşti

Uniunea Social Liberală îşi propune în programul de guvernare “România puternică”, lansat joi, la Palatul Parlamentului, finalizarea Autostrăzii Transilvania, a centurii Bucureşti şi a Autostrăzii Bucureşti – Ploieşti – Braşov.

În ceea ce priveşte investiţiile strategice regionale USL vizează: centru universitar în fiecare regiune, centru sportiv polivalent de nivel internaţional în fiecare regiune, aeroporturi internaţionale la standard Schengen (“Henri Coandă”, Băneasa, Timişoara, Cluj, Iaşi, Constanţa), sistem de urgenţă, cu pompieri, ambulanţă şi poliţie în fiecare regiune, sistem naţional integrat de urgenţă puternic cu prezenţă în fiecare regiune de dezvoltare prin 112, pompieri – SMURD, ambulanţa şi Poliţia.

Potrivit programului de guvernare, pînă la finalul anului 2014 se vor deschide trei baze aeriene de salvare SMURD, astfel acoperind fiecare regiune de dezvoltare cu un elicopter SMURD.

Totodată, se au în vedere construcţia şi dotarea la standarde europene a opt spitale regionale, dezvoltarea spitalelor judeţene de urgenţă de interes strategic şi creşterea competenţei lor, dezvoltarea Portului Constanţa, ca port regional strategic în participarea la Strategia Dunării (pentru dezvoltarea porturilor dunărene), realizarea a cinci centre principale de transport internodal (Bucureşti, Timişoara, Constanţa, Iaşi şi Braşov) şi şase centre secundare (Craiova, Cluj, Tîrgu Mureş, Suceava, Giurgiu şi Piteşti). În ceea ce priveşte infrastructura feroviară unul dintre obiective vizează finalizarea a 16 eurostaţii în reşedinţele de judeţ.

USL propune în programul de guvernare finalizarea autostrăzilor Transilvania şi Bucureşti – Ploieşti – Braşov (tronsonul Braşov-Predeal-Comarnic) şi a centurii Bucureşti, la profil de autostradă (nord şi sud).
USL vrea şi să demareze proiectul autostrăzii de sud Bucureşti – Alexandria – Craiova -Drobeta-Tr.Severin – Timişoara şi a autostrăzii vest-est Tg. Mureş – Iaşi.

De asemenea, USL îşi propune finalizarea autostrăzii Bucureşti – Arad, pentru a lega România de Europa, realizarea coridorului IX paneuropean – Bucureşti – Focşani, reluarea ofertei pentru realizarea reactoarelor 3 şi 4 de la Cernavodă, realizarea centralelor hidroelectrice Tarniţa-Lăpuşteşti şi Islaz, implicarea activă a statului român în realizarea proiectului european de transport al gazelor naturale – Nabucco şi AGRI şi a conductei de petrol Constanţa-Trieste, revitalizarea proiectului Canalului Dunăre-Bucureşti printr-un parteneriat public-privat.

În plus, USL are în vedere demararea construcţiei Canalului Siret-Bărăgan şi dezvoltarea satului românesc prin modernizarea infrastructurii de utilităţi: canalizare – de la 62% în prezent la 90% pînă în 2016, electrificare – de 83% în prezent la 100% în 2014, programul de construire, modernizare şi reabilitare de drumuri judeţene şi comunale şi creşterea accesibilităţii locuitorilor din zonele izolate, programul de reabilitare şi întreţinere a dispensarelor.

USL mai are ca obiective înfiinţarea de centre de colectare, sortare şi depozitare a produselor agricole, finanţate prin PNDR şi ajutoare de stat şi susţinerea iniţiativei private în acest domeniu.

Articole din aceeasi categorie