Farmec – o poveste românească de succes

farmecCompania Farmec din Cluj-Napoca, cel mai mare producător de cosmetice din România și una dintre cele mai importante companii din industria din țară, este şi un exemplu de rezistență la dificultăţile economice inerente trecerii de la o epocă istorică la alta, o companie care a știut cum să transforme o unitate cu peste 120 de ani de istorie într-una dintre cele mai moderne fabrici de cosmetice din România și să creeze un portofoliu de produse aflat în avangarda industriei.

Farmec are o istorie îndelungată, iar epoca modernă a companiei începe odată cu preluarea de Liviu Turdean, în 1967, a conducerii întreprinderii Flacăra, viitoarea Farmec. Un adevărat vizionar, el și-a focalizat energia pentru a transforma compania şi se poate spune că de aici vorbim de începutul industriei cosmetice moderne românești. Liviu Turdean a intuit impactul major pe care îl vor avea descoperirile prof. Ana Aslan și a convins-o să acorde drepturile de producție fabricii din Cluj. Așa a început istoria Gerovital H3, unul dintre cele mai de succes produse de export ale României.

Obținerea de către Farmec, în 2008, a drepturilor integrale asupra brandului a însemnat o nouă etapă în longeviva existență a Gerovital, care a putut fi modernizat și dezvoltat cu zeci de produse inovatoare, create în laboratoarele companiei clujene. Gerovital este cel mai important și cel mai renumit brand al companiei Farmec la noi în țară, reprezintă și o marcă cu un succes extraordinar în întreaga lume. Alături de Gerovital, compania a dezvoltat și alte mărci puternice de produse de îngrijire, cum sunt AslaVital, Farmec sau gamele de produse de curățenie Nufăr și Triumf.

Investițiile importante realizate de-a lungul anilor, în primul rînd în retehnologizarea și mărirea capacității de producție a fabricii din Cluj, în eficientizarea fabricii și în dezvoltarea sistemului de distribuție al companiei, au transformat Farmec într-una dintre cele mai moderne fabrici de cosmetice din țară. Cu certificări ISO 9001:2008, ISO 14001:2004 și după ce a primit recent și certificarea de Bună Practică în Fabricație, Farmec se înscrie în avangarda industriei cosmetice internaționale.

Pariul pe exporturi a fost una dintre cele mai importante decizii de business, prin transformarea și completarea valorosului portofoliu de produse cu elemente de o certă valoare comercială internațională. Produsele Farmec sînt prezente în peste 40 de ţări din Europa, Asia sau America de Nord.

Farmec îşi continuă drumul către succes, în 2012 compania crescîndu-și cifra de afaceri cu 10%, pînă la o valoare de peste 121 milioane RON, urmînd trendul crescător început în urmă cu cîțiva ani. Farmec are astăzi peste 580 de angajați și un portofoliu de peste 400 de produse.

Farmec a fost și rămîne prezentă și implicată în viața orașului în care s-a dezvoltat. Dincolo de locurile de muncă pe care le creează constant, compania investește în creșterea profesională și socială a comunității. Printre cele mai importante proiecte desfășurate se numără sprijinirea cercetării științifice, prin intermediul unui grant de cercetare acordat unui proiect desfășurat la Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu”, colaborarea cu Colegiul Tehnic „Ana Aslan”, pe care îl sprijină în crearea unei clase speciale de cosmetică, prin burse și alte proiecte punctuale. Farmec este implicată și în dezvoltarea prin sport a tinerilor clujeni, punînd la dispoziția elevilor din oraș terenul de fotbal din cadrul Bazei Sportive „Farmec” sau avînd parteneriate cu echipe sportive. Compania a direcționat 1% din vînzări către echipa olimpică a României, contribuind astfel la pregătirea peformerilor români pentru Olimpiada de la Londra.

Articole din aceeasi categorie