Expoziția “Muzeul antreprenoriatului: 100 de ani de antreprenoriat în România”

În zilele de 4 și 5 iulie, CITR Group aduce în Cluj-Napoca expoziția “Muzeul antreprenoriatului: 100 de ani de antreprenoriat în România”, care va fi găzduită în galeria comercială Platinia (Calea Mănăștur nr. 2 – 6), cu ocazia evenimentului Cluj Business Days.

Expoziţia va putea fi vizitată de participanții la Cluj Business Days și de publicul larg, în ambele zile, între orele 10 și 19, și are scopul de a sublinia importanța antreprenoriatului pentru economia României şi de a sărbători spiritul antreprenorial autohton, cu ocazia Centenarului. Expoziția este disponibilă și electronic la adresa www.citr-group.ro/MuzeulAntreprenoriatului.

Epoziţia ilustrează, în trei perioade istorice din ultimii 100 de ani, 30 de povești antreprenoriale: 10 antreprenori din perioada 1918 – 1945 (secțiunea Fondatori), 10 povești românești de succes de după 1989 (secțiunea Contemporani) și alți 10 antreprenori care au regândit regulile jocului (secțiunea Noua generație). Numele celor 30 de antreprenori au fost selectate de un board al Muzeului, format din reprezentanți ai CITR Group, alături de Dumitru Lăcătușu – Centrul de Consultanță Istorică (curator al categoriei Fondatori), Sergiu Neguț – Maastricht School of Management Romania (curator al categoriei Contemporani) și Dora Surugiu-Kocsolade – The Entrepreneurship Academy (curator al secțiunii Noua generație). Printre criteriile de selecție a poveștilor s-au numărat puterea exemplului, etica în business, sustenabilitatea, implicarea în comunitate și reprezentativitatea geografică. Mare parte dintre antreprenori au împrumutat Muzeului obiecte personale, cu valoare sentimentală pentru ei sau pentru povestea lor de business.

Numele incluse în secțiunea Fondatori – Ioan Mihail, Tiberiu Eremie, Dimitrie Leonida, Nicolae Malaxa, Dumitru Mociorniță, Petre Georgescu-Delfras, Max Auschnitt, Blaziu Guban, Nicolae Chrissoveloni şi Francisc Neuman – au fost selectate în urma unei cercetări în 17 fonduri arhivistice.

În secțiunea Contemporani au fost incluși Dragoș Anastasiu (grupul Eurolines), Florentin Banu (grupul Banuinvest), Doina Cepalis (Te-Rox), Horia Ciorcilă (Banca Transilvania), Dragoș și Adrian Pavăl (Dedeman), Felix Pătrășcanu, Adrian și Neculai Mihai (FAN Courier), Ioan Popa (Transavia), Iulian Stanciu (eMAG), Dan Șucu (Mobexpert) și Florin și Măriuca Talpeș (Bitdefender, Intuitex).

Din secțiunea Noua generație fac parte Laurențiu Bănescu și Alexandru Geamănu (Zăganu), Andrei Botescu și Alexandru Manda (Pegas), Monica Cadogan (Vivre.eu), Ioan Iacob și Radu Constantinescu (Qualitance), Oana și Vlad Craioveanu (Impact Hub Bucharest), Răzvan Crișan (M60 Group, Kane), Mihaela Glăvan, Șerban Radu și Nicoleta Dumitru (Cărturești), Mihai Simiuc (FruFru) și Marius și Dan Ștefan (Autonom).

CITR Group a inițiat acest proiect în urma studiilor realizate în rândul antreprenorilor în dificultate, care au arătat temerile și dificultățile celor aflați în momente de cumpănă, dar și faptul că economia României stă pe o bază fragilă: doar 4% dintre companiile locale sunt companii de impact asupra economiei (aproximativ 23.000 de companii au active de peste un milion de euro), iar, dintre acestea, 50% sunt în dificultate. Printre cauze se numără și dificultățile antreprenoriale: antreprenorii sunt stigmatizați după un eșec, iar 8 din 10 antreprenori sunt tentați să se retragă după primul eșec.

„Ne-am dorit foarte mult să aducem Muzeul antreprenoriatului la Cluj-Napoca, pentru că aici a început și povestea antreprenorială a CITR Group. Ceea ce am învățat în cei 20 ani de experiență în management de criză a echipei noastre și în lucrul cu antreprenori în dificultate este că antreprenoriatul este, prin excelență, despre momente de cumpănă. Este despre cei care au curajul de a recunoaște când trec prin dificultăți, identifică soluții, văd calea printre obstacole și inspiră, astfel, pe cei din jur să continue.”, a declarat Vasile Godîncă-Herlea, CEO CITR, parte a CITR Group.

CITR Group este primul grup de firme din România specializat în remedii personalizate pentru companiile aflate în dificultate. CITR Group asistă companiile în procesul de redresare, prin furnizarea de soluții de reorganizare, restructurare și investiții. Sub umbrela CITR Group funcționează societățile CITR, CIT Restructuring și CIT Resources. Expoziţia este o componentă a inițiativei Second Chance, prin care CITR Group susține afacerile în dificultate.

Articole din aceeasi categorie