După zece ani de amânări Sediul Oficiului de Cadastru din Cluj a fost dat în folosinţă

După mai bine de zece ani de amânări în care au fost cheltuiţi milioane de lei, Oficiul  de Cadastru şi Publicitate Imobiliară se mută în sediu nou. Deja o parte din activităţile care până acum s-au desfăşurat în vechile clădiri de pe strada Alexandru Vaida Voevod au fost mutate în noul spaţiu. Surse din interiorul instituţiei au declarat pentru Făclia că noul sediul este funcţional, iar în prima fază s-a trecut la mutarea activităţilor ce ţin de Cadastru, urmând că în perioada următoare să fie transferat şi Serviciul de Carte Funciară, care momentan îşi desfăşoară activitatea într-o clădire din Piaţa Gării.

De ani buni, pe strada Alexandru Vaida Voevod nr. 53 a putut fi văzută o clădire impunătoare, fascinantă prin arhitectură, dar nefinalizată. Este vorba de noul sediu administrativ pentru Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Cluj.

Demersurile pentru construirea unei clădiri noi care să asigure spaţii necesare desfăşurării activităţii în mod corespunzător pentru cetăţeni, colaboratori şi angajaţi au început în 2006. În acest sens, s-a încheiat un contract de prestări servicii de proiectare cu societatea Tehnoproiect Comtrans Bucureşti, iar în mai 2007 s-a obţinut autorizaţia de construire pentru acest obiectiv. Un an mai târziu, în urma licitaţiei, s-a semnat contractul pentru executarea lucrărilor cu SC Zicu Impex SRL din Cluj-Napoca. Potrivit contractului, investiţia a cărei valoare a fost estimată atunci la 10,5 milioane de lei urma să se finalizeze în 2011. În 2010 însă, pe fondul crizei economice, guvernanţii nu au mai alocat fonduri pentru această investiţie, ceea ce a dus la sistarea lucrărilor. Mai mult, pe lângă problemele de finanţare au apărut şi o serie de disfuncţii în relaţia cu constructorul, acesta încercând să obţină încheierea unui act adiţional. În 2012, problema finanţării a fost deblocată, obţinându-se nu mai puţin de şase milioane de lei pentru continuarea lucrărilor la noul sediu al Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară din Cluj. Cu toate acestea, suma nu a putut fi folosită, fiind restituită la finalul acelui an. În loc ca lucrurile să se lămurească, s-au complicat şi mai mult, ajungându-se chiar şi în instanţă pentru trasarea unor litigiii apărute între Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Cluj şi constructor. În 2015 s-a încercat continuarea investiţiei, fiind alocaţi 8,5 milioane de lei pentru reluarea lucrărilor. Nici de această dată însă fondurile nu au putut fi utilizate, fiind restituite.

Anul trecut, Guvernul a alocat fonduri pentru finalizarea lucrărilor la noul sediul administrativ al OCPI Cluj, astfel că în această luni edificiul a putut fi dat în folosinţă.

C.P.

Articole din aceeasi categorie

One Response to După zece ani de amânări Sediul Oficiului de Cadastru din Cluj a fost dat în folosinţă

  1. Emiluț

    Mai mult de un decenui pentru mutarea B.C.P.I. Cluj-Napoca într-un sediu modern!!! Cu așa clasă politică ineficiantă și iresponsabilă, nu-i de mirare că suntem tot la coada Europei.