Creştere cu peste 20% a vînzărilor de autovehicule

autoVînzările de autovehicule au înregistrat, în 2015, o creştere de 20,2%, pînă la 120.591 de unităţi, în timp ce producţia naţională a consemnat un recul de 1,1% faţă de anul 2014, ajungînd la 387.177 de exemplare.

Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, în România, ca şi în anii anteriori, şi în 2015 vînzările au fost susţinute de achiziţiile de autoturisme realizate de persoanele juridice, ponderea acestora în total fiind, pe ansamblul întregului an, de 74% faţă de 26% în cazul persoanelor fizice. Vînzările de autovehicule au înregistrat un volum total de 120.591 de unităţi, în creştere de 20,2% faţă de anul 2014, autoturismele reprezentînd 81% din total, respectiv 93.325 de unităţi, mai mult cu 18,7% comparativ cu anul 2014.
În funcţie de tipul de combustibil, în România autoturismele Diesel continuă să domine piaţa cu o pondere de 53,5%, dar în continuă scădere de la începutul anului 2015 şi cu 3% mai mică decît cea din anul 2014. Pe de altă parte, pe plan local au fost vîndute 495 de autoturisme hibride sau electrice 100%, cu 100% mai mult în comparaţie cu anul precedent, cînd au fost comercializate 236 de unităţi.

La autoturisme, topul mărcilor era condus, la finele anului trecut, de Dacia, cu 33.890 unităţi (34,5% din total piaţă), urmată de Volkswagen (9.791 unităţi, 10% din total) şi Skoda (8.849 de unităţi, respectiv 9% din total).

În 2015, au fost produse în România peste 387.000 de automobile

Datele prezentate de APIA mai relevă că la nivelul producţiei, în 2015, s-a consemnat o creştere de 60% în comparaţie cu anul de referinţă 2007, cînd au fost înregistrate 241.712 de exemplare, dar în scădere uşoară faţă deanul 2014. Din totalul celor 387.177 de unităţi produse, 339.204 de automobile au fost produse de Dacia, iar 47.967 de unităţi de Ford.
La capitolul export, cu cele 355.297 de unităţi consemnate la nivelul anului trecut, se înregistrează o scădere de 2,5%, comparativ cu anul 2014. Cel mai exportat model a fost, şi în 2015, Dacia Duster (162.683 unităţi), dar în scădere de 1,3% faţă de întregul an 2014. Clasamentul este continuat de Dacia Logan (54.409 unităţi, scădere cu 18,1%), Dacia Sandero (52.170 unităţi, creştere cu 30,9%), Ford B-Max (47.963 unităţi, scădere cu 9,2%) şi Logan MCV (38.072 unităţi, scădere cu 3,4%).
Parcul auto naţional din România însuma, la începutul acestui an, aproximativ 6,6 milioane de unităţi, în creştere cu 5,27% faţă de perioada similară a anului precedent, cînd număra 6,27 milioane de exemplare.

Articole din aceeasi categorie