Consumul de ciocolată din România – mult sub media europeană

Conform datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică, un român a consumat lunar în 2016, în medie, 157 de grame de ciocolată, bomboane, rahat şi alte produse zaharoase, pe care a cheltuit 3,17 lei, mult sub media europeană.

Dacă în România se consumă 2,2 kilograme de ciocolată pe cap de locuitor, ungurii mănâncă aproape dublu. Grecii consumă 3 kg/cap de locuitor, iar în Portugalia consumul mediul este aproape de cel de la noi, de 2,25 kg de ciocolată.
Datele statistice arată că ciocolata cu lapte este preferata a 77% dintre români, restul de aproximativ 30% fiind împărţiţi între ciocolata simplă şi cea cu creme de diverse sortimente. Ciocolata albă reprezintă numai 7,4% din totalul vânzărilor. Statisticile arată că pe piaţa românească există, în prezent, peste 90 de branduri de ciocolată, pe toate cele trei segmente de preţ – premium, mediu şi economic. Raportat la nivel de sex, cei mai mulţi clienţi sunt femeile, în proporţie de 60%.
‘Există un studiu faimos în lumea ştiinţifică care face o legătură directă între consumul de ciocolată dintr-o ţară şi numărul premiilor Nobel. Elveţia conduce atât în clasamentul consumului de ciocolată, cât şi în cel al premiilor Nobel obţinute şi se spune că o contribuţie semnificativă o au flavonoidele care se găsesc în ciocolată, dar şi în vin, şi care cresc semnificativ activitatea cerebrală, interesul pentru cunoaştere, intuiţia. Dincolo de teorii, cert este că ciocolata reprezintă un produs care şi în România devine semnificativ, iar investiţiile în domeniu sunt pe măsură. Piaţa are un potenţial de creştere semnificativ, iar 2018 va confirma, cu siguranţă, această tendinţă.
Africa reprezintă principalul furnizor de cacao din lume. Coasta de Fildeş acoperă 30% din cererea globală, urmată de Ghana, Indonezia şi Nigeria. Cel mai mare exportator de ciocolată din lume este Germania (4,5 miliarde dolari), urmată de Belgia (2,9 miliarde dolari), Olanda (1,8 miliarde dolari) şi Italia (1,7 miliarde dolari). Elveţia ocupă abia locul 10 în clasamentul global potrivit datelor World’s Top Exports pe 2016.
Cel mai mare producător de ciocolată din lume este Mars (afaceri de 18 miliarde dolari), urmat de Ferrero (12 miliarde dolari), Mondelez (11,6 miliarde dolari), Meiji (9,6 miliarde dolari) şi Nestle (8,8 miliarde dolari). Urmează, în top Hershey’s, Lindt, Glico, Haribo şi Arcor. Împreună, cei mai mari 10 producători de ciocolată din lume au avut vânzări de peste 80 de miliarde de dolari în 2016.

Articole din aceeasi categorie