Companiile de asigurare, la vânătoare de talente

Companiile de asigurare au nevoie de o transformare profundă şi de forţă de muncă specializată, iar în România atragerea unor specialişti în acest domeniu devine parte a unui adevărat „război” pentru talente, arată Raportul EY Insurance Outlook 2020, elaborat pe baza consultărilor cu liderii din domeniu.

„Industria asigurărilor trebuie să se reinventeze pentru a răspunde aşteptărilor din ce în ce mai mari din partea clienţilor privind o adevărată experienţă digitală. Noi riscuri apar, cum ar fi cele de cybersecurity, şi, odată cu ele, devine la fel, dacă nu chiar mai importantă, prevenirea acestora şi nu doar administrarea lor. Din păcate, pe o piaţă ca cea din România, afectată de una dintre cele mai mari migraţii ale forţei de muncă, în care numeroase grupuri internaţionale şi-au dezvoltat centre de servicii, atragerea unor specialişti în acest domeniu devine parte a unui adevărat „război” pentru talente.” se spune în raport.
Raportul evidenţiază priorităţile şi planurile pentru anul următor prin care companiile de asigurări intenţionează să îşi menţină competitivitatea. Asigurătorii consideră că talentele reprezintă „ingredientul secret” pentru a valorifica la maximum investiţiile în tehnologie, în transformarea digitală şi în noile modele de afaceri. Sectorul are dificultăţi în a atrage oamenii potriviţi, iar asigurătorii ar trebui fie să se repoziţioneze ca firme de tehnologie, fie să comunice mai mult de ce e important acest sector, ce valoarea aduce societăţii şi de ce este atractivă o carieră în asigurări.
Printre celelalte priorităţi ale companiilor de asigurări se numără atingerea excelenţei operaţionale şi eficientizarea costurilor, gestionarea presiunilor legislative, digitalizarea distribuţiei, adoptarea tehnologiilor emergente şi inovatoare şi navigarea printre riscurile şi oportunităţile schimbărilor climatice.
Companiile de asigurări generale trebuie să găsească echilibrul potrivit între distribuţia digitală şi cea tradiţională, navigând printre schimbările legislative şi explorând oportunităţile şi ameninţările dezvoltării durabile şi ale schimbărilor climatice. În acelaşi timp, asigurătorii de viaţă vor căuta să îşi eficientizeze costurile, prin testarea de noi propuneri prin intermediul dispozitivelor conectate şi prin oferte de bunăstare financiară care ar putea soluţiona problema nivelurilor extrem de reduse ale ratelor dobânzii.
Raportul arată că printre măsurile cheie pe care trebuie să le ia în 2020 companiile de asigurări se numără gestionarea presiunilor legislative persistente, digitalizarea vânzărilor şi distribuţiei şi eficientizarea costurilor. Un aspect interesant este că lupta pentru talente este o prioritate de top pentru companiile de asigurări generale, alături de soluţionarea aspectelor legate de dezvoltarea durabilă şi de schimbările climatice, în timp ce asigurătorii de viaţă se concentrează pe problemele legate de dezvoltarea durabilă şi de schimbările climatice, precum şi asupra valorificării tehnologiei internetului lucrurilor.

Articole din aceeasi categorie